32.1 C
Бургас
сряда, юли 16, 2025

„Трапезица“ става кръгово. Избран е вариант 2 с две ленти и секции за десни завои

Обектът е включен в проекта за Интегриран градски транспорт на Бургас, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 година. Обединение „Трапезица“ ДЗЗД е изпълнител на проекта „Инженеринг (проектиране и строителство) на четири надлеза, включително кръгово кръстовище „Трапезица“. Договорът е на стойност близо 4 млн. лева, а срокът за изпълнение – 11 месеца.

В проектът са включени:

„Реконструкция на съществуващо кръстовище „Трапезица“ (пресичане на ул. „Струга“ – „Тодор Александров“ (път І-9, Е-87) с ул. „Одрин“) с обекти:
– Проектиране и реконструкция на кръгово кръстовище „Трапезица“ c нова организация на движение при о.т. 243-244-245-246-247-248 по плана на жк „Братя Миладинови“ и Промишлена зона „Север“, Бургас
– Проектиране и строителство на два пешеходни надлеза – 1 и 2 – свързани пешеходни надлези, осигуряващи пресичане на ниво на бул. „Тодор Александров“ (свързващ жк „Братя Миладинови“ с Индустриална зона) и ул. „Струга“ (свързващ жк „Братя Миладинови“ с Индустриална зона)
 „Проектиране и строителство на пешеходни надлези в района на кръгово кръстовище при бул. „Стефан Стамболов“ и бул. „Никола Петков“, както следва:
о Пешеходен надлез 3, осигуряващ пресичане на ниво на бул. „Стефан Стамболов“ и свързващ жк „Изгрев“ с жк „Славейков“
о Пешеходен надлез 4, осигуряващ пресичане на ниво на бул. „Никола Петков“ и свързващ жк „Зорница“ с жк „Изгрев“.
Целият проект е част от „Интегриран градски транспорт на Бургас“, финансиран по оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г. Договор №BG161PO001/1.5-01/2010/001 и бюджета на община Бургас.
Проектантско бюро „Виа план“ е част от обединението за инженеринг и разработва предложение за идеен проект съгласно изискванията на техническата спецификация на възложителя – община Бургас. Подготвени са два варианта, като след оценка и обсъждане е избран вторият вариант с две ленти в кръговото и самостоятелна лента за десните завои. За всяка посока на дяснозавиващите е оформена лента за завиване с широчина 4.50 м, като физически са разделени с паваж лентите в кръговото кръстовище и лентата за дясно завиване – 4.50 м. Колоните на пасарелките опасват кръга, за хората със затруднена подвижност са предвидени 4 асансьора.
В екипа на „Трапезица“ ДЗЗД е и архитектурното бюро „Мото“, Бургас. Архитектурната визия за надлезите, известни като пасарелки, е тяхна.
Строителят в екипа е „Трейс груп холд“.

Кръстовището „Трапезица“

е разположено в Бургас и е по една от най-натоварените улици от първостепенната улична мрежа на града. Кръстовището е пресечна точка на ниво терен на направлението север – юг – улиците „Струга“ – „Тодор Александров“, по които преминава трасето на първокласния пън І-9 (Е-87) Варна – Бургас – Звездец – Малко Търново – ГКПП Малко Търново, и направлението изток – запад Промишлена зона „Север“ по улица „Одрин“.
Съществуващото кръстовище е четириклонно със светофарно регулиране с движение в четирите посоки, отводняването е с дъждоприемни шахти. В обхвата на кръстовището има изградени бензиностанция, газстанция и автобусни спирки след преминаване на кръстовището.
В този проект е включено и разглежданото кръстовище, направена е оценка за реализируемост на кръгово кръстовище на бул. „Тодор Александров“ и ул. „Одрин“ въз основа на установени в пикови часове транспортни потоци. Изводът е, че кръстовището е близо до границата на реализируемост.

Според първия вариант, кръговото кръстовище има външен диаметър 57 м и 27 м, ширината на пътното платно в кръстовището е 12 м, ширината на лентите преди кръстовището е 9, 8 или 7 според посоката, броят на лентите при подходите варира от 2х4.50 м до 2х3.50 м
Според втория вариант кръгово кръстовище има външен диаметър 39 м и 24.20 м, ширина на пътното платно в кръстовището 9 м, ширината налентите преди кръстовището варира от 8 м до 7 м, броят на лентите при подходите към кръстовището се движи от 2х3.50 м до 2х4.50 м.

За всяка посока на дяснозавиващите е оформена лента за завиване с широчина от 4.50 м, като физически са разделени с паваж лентите в кръговото кръстовище и лентата за дясно завиване – 4.50 м.
Отделянето с островите при дясната връзка на кръговото кръстовище може да допринесе за:
– насочване на водачите и отделянето на входа от изхода
– увеличаване на капацитета на кръговото кръстовище
– улеснява преминаването на велосипедисти и пешеходци
– разполагане на вертикална сигнализация.

Неправилното оформяне и прилагане на острова може да предизвика проблеми за преминаването на товарни автомобили и автобуси. По тази причина проектантите предлагат островът да бъде от паваж, който ще е почти на нивото на лентите за движение. Предимство е, че има гъвкавост за тежкия трафик.

Направена е оптимизация на втория вариант, която се изразява в следното:
– Геодезично заснемане на кръстовището
– Изместване на автобусните спирки
– Запазване на съществуващите павилиони
– Проектиране на велосипедна и пешеходна алея без съвместяване
– Уширяване до три ленти от страна „Тодор Александров“
– Оставане на тротоар с имота на „Черноморка“
– Навлизане в общинския имот според указанията на експертите в Бургас.

Втората част от проекта са пасарелките около хотел „Мираж“ при влизане в Бургас от София. Пешеходните надлези са в района на кръгово кръстовище при бул. „Стефан Стамболов“ и бул. „Никола Петков“. Първият пешеходен надлез  осигурява пресичане на ниво на бул. „Стефан Стамболов“ и свързва жк „Изгрев“ с жк „Славейков“ на запад от „Мираж“. Другият пешеходен надлез осигурява пресичане на ниво на бул. „Никола Петков“ и свързва жк „Зорница“ с жк „Изгрев“.

stroitelstvo.info

7,954FansLike
2,547FollowersFollow
11,481SubscribersSubscribe
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here