24 C
Бургас
четвъртък, юли 3, 2025

Търговци в паника: Масово затварят обекти след старта на проверки в Слънчев бряг (СНИМКИ)

Минути след началото на междуинституционалните проверки, които започнаха в курортния комплекс Слънчев бряг, десетки търговски обекти бяха панически затворени. Акцията, която е по-скоро превантивна от страна на държавата, стартира тази сутрин и обедини усилията на Комисията за защита на потребителите (КЗП), НАП и Министерството на туризма. Целта – да се гарантира сигурността и качеството на услугите за почиващите по Черноморието.

Проверките започнаха от крайбрежната алея в Слънчев бряг и се фокусираха върху ключови проблеми — хигиена, издаване на касови бележки, наличие на трудови договори на работещите и продажба на фалшиви стоки с логото на световни брандове. Това е първата по рода си превантивна кампания в такъв мащаб. Целта не е просто санкции, а превенция — туристите трябва да се чувстват защитени, стана ясно от думите на Павлин Петров – заместник-министър на туризма, който наблюдаваше работата на инспекторите.

Освен търговските обекти, под прицел са и плажовете. Проверява се стриктното изпълнение на концесионните договори, като досега са проверени 189 плажа и са установени 19 нарушения, за които предстои издаване на протоколи. Властите подчертават, че проверките ще продължат без прекъсване през целия летен сезон. А сигналът към бизнеса е ясен: толеранс към сивата икономика повече няма да има, подчерта Иван Виделов, директор на дирекция „Контролна и инспекционна дейност“ към МТ.

„Днес извършихме превантивни проверки преди активния летен сезон. Целта ни е да прекратим нелоялните търговски практики и да осигурим качествена услуга за туристите,“ заяви заместник-министърът на туризма Павлин Петров.

Проверките обхващат най-натоварените зони на комплекса – плажната ивица, търговските алеи и обекти за настаняване. Основен акцент се поставя върху хигиената, коректното данъчно отчитане, етикетиране на стоките, наличие на касови бележки, както и изпълнение на условията по концесионните договори за плажовете.

„Първото, което проверяваме, е хигиената – там, където е мръсно, има отлив на туристи. Там, където е чисто и подредено – туристът се чувства добре дошъл,“ посочи още Петров.

Според институциите, една от най-честите практики е неиздаването на касови бележки, което е нарушение както спрямо държавата, така и спрямо клиента.

„Туристът има пълното право да изисква касова бележка. Ако не я получи – има основание да не заплати за услугата,“ каза Петров.

От Агенцията за защита на потребителите допълниха, че тяхна задача е да гарантират, че „туристът получава точно това, за което плаща – без манипулации и заблуждаващи оферти“.

7,954FansLike
2,547FollowersFollow
11,481SubscribersSubscribe
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here