14.2 C
Бургас
понеделник, май 12, 2025

България е пълна с незаконни пътища, по които движението не спира 

В България има много незаконни пътища – или нямат акт 16, или след техните основни ремонти не е издаден такъв акт, т.е. те не отговарят на изискванията за безопасна експлоатация. Това стана ясно от думите на регионалния министър Иван Иванов по Нова тв в неделя, когато коментира зачестилите напоследък катастрофи в Прохода на републиката. Оказва се, че самият Проход на републиката няма акт 16, но министърът каза, че не би поел отговорността да го затвори за движение, защото през него минава основният път на камионите през източната част на Стара планина.

Фактът, че един път или пътна отсечка няма акт 16, означава, че той не може да осигури безопасни условия, тъй като актът се издава само след като е минал специален одит по пътна безопасност. Друг пример за такъв път е русенският булевард “България”, който извежда целия трафик към Дунав мост и служи за околовръстно на града. Той няма дори акт 15 и на практика не е довършен, въпреки че е изключително натоварен.

У нас има още десетки такива примери. Магистрала “Струма” между Драгичево и Дупница дълги години беше без издаден акт за експлоатация, поради което КАТ не разрешаваха на нея движение с повече от 90 км в час. Често при скоростни пътища с по две платна за движение в посока едното платно дълго след ремонта му остава празно и колите се движат двупосочно в другото, защото няма издаден акт за експлоатация и фирмите за поставяне на мантинели и маркировка не могат да си свършат работата.

“Всичко това показва колко безхаберно е управлявана държавата. Това се е случило назад в годините и не мога да обясня откъде идват пропуските”, каза министър Иванов.

Проходът на републиката бе част от списъка от опасни пътища, които премиерът Росен Желязков нареди преди месец да се обезопасят. В момента се прави проект за негов ремонт и едва след това ще се работи по него и ще се иска да се издаде акт 16. За отсечката, на която преди време загина 12-годишната Сияна, се е искало специално разрешение от прокуратурата да се поставят мантинели, шумяща маркировка и други съоръжения. Според Иванов по-значителен ремонт и обезопасяване на този участък ще започне едва след като се пуснат колите по новия път Ботевград – Мездра, по който да се отклони трафика от тежкотоварни камиони.

7,954FansLike
2,547FollowersFollow
11,481SubscribersSubscribe
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here