Общинският превозвач „Бургасбус“ започва поетапно освобождаване на част от служителите си. Това обяви управителят на дружеството Петко Драгнев по време на редовното заседание на общински съвет – Бургас. Днес местните управници разгледаха финансовите отчети на общинските еднолични търговски дружества. Именно резултатите на превозвача предизвикаха най-сериозни спорове сред съветниците.
Припомняме, че преди месец стана ясно, че „Бургасбус“ е натрупало задължения в размер на почти 4 млн. лева. Според Драгнев, дружеството все пак работи на печалба от първите три месеца на тази година.
Това потвърди и кметът на Бургас Димитър Николов. Според него, загубата идва от наема и многократното завишените амортизации, които се водят като пасив. „ Бургас беше първия град, одобрен в страната с проект за интегриран градски транспорт. За съжаление обрахме хубавото и лошото по него. Насоките бяха промени за останалите общини, след като нашите договори бяха подписани. 2 млн. Лева от наема, който дължи „Бургасбус“ на общината си остана за „Бургасбус“. Останалите общини имаха шанс да се измъкнат от това действие“, каза Николов.
Или с други думи в началото на община Бургас не и е било разрешено да закупи автобусите. Именно това наложило да бъдат дадени на БургасБус, като дружеството трябвало да плаща наем администрацията. Към момента в „Бургасбус“ работят 600 души.
След монтирането на всички валидатори в края на този месец, ще започнат и съкращенията. По време на днешното заседание на Общински съвет Бургас Живко Табаков обяви, че от 18 общински дружества, 13 са регистрирали загуби през миналата година.