Лято е. Морето блести, чадърите се множат, а вълните носят не само туристи, а и… чаши. Да, чаши! Защото новата модна тенденция по българското Черноморие не е плажната мода, нито хайверът в менюто, а пиенето на морска вода пред камери. Ако до миналата година се състезавахме кой ще пусне дрон с табела „Добре дошли“, тази година състезанието е: кой ще обърне първи глътка от морето.
Глътка солидарност… и сол
Кметове влизат по чехли в залива, размахват чаши и обявяват: „Пийте смело – водата е чиста!“. След тях идва ред на хотелиери с усмивка като от рекламна брошура: „Нашите туристи може да не пият от чешмата, но от морето – гарантирано! И суши с морски водорасли“. Журналистите също не изостават – с микрофон в едната ръка и чаша в другата, се опитват да балансират между скептицизма и солта в устата.
Туризъм с вкус на йод
Според непотвърдени слухове, някои курорти вече подготвят дегустации на морска вода по плажовете, като всяка проба ще бъде с различен „букет“ – от „Слънчев бряг – юли“ до „Каварна след буря“. За най-смелите – „Несебър на сутринта“. Чудесна възможност да изпиташ вкуса на Черноморието… и леко щипане в гърлото.
Естествено, всичко това върви с хаштаг #ПияМоре, филтър „Бриз“ и задължителен цитат: „Като е чиста – да пием!“. Очакваме до края на сезона поне една нова инфлуенсърска линия с бутилки за морска вода – от мрежа, за автентичност.
В заключение:
Да, морето е нашето богатство. И да – трябва да бъде чисто. Но ако някой ден ви предложат вода от Черно море като „аперитив на деня“, просто попитайте:
„Със или без водорасли?“
Наздраве и умната – не всичко, което блести, става за пиене!!!
текст: Стиляна Георгиева