Стотици последователи на YouTube канала The Clashers вече са потвърдили участие в най-мащабното изкачване на връх Мусала, което ще се проведе в края на месеца. Походът е по случай достигането на половин милион абонати на канала, което авторът на канала – Слави Панайотов – вижда като своеобразно изкачване на върхове.
„Събитието е изцяло спортно и искам да предава идеята „да се откъснем от телефоните и компютрите“ и да изкачим покрива на България“, казва Панайотов. „Засега се приема много положително от хората. Специална екипировка не е нужна, нито подготовка. Само добро настроение и желание за приключение.“
Безплатната инициатива ще бъде заснета както по земя, така и от въздух – с дронове.
Участниците под 18 г. трябва да бъдат с пълнолетен придружител, предупреждава Панайотов. Планът му е изкачването да бъде приятна, приятелска и здравословна дейност.
Освен откъсването за ден от екраните на телефони и компютри, зад изкачването на връх Мусала стоят няколко каузи. Здравословният начин на живот си партнира с вярването на Слави Панайотов, че България заслужава да бъде опозната от малки и големи и това е неговият начин да допринесе за осъществяването на тази идея.
Походът не е първата му стъпка в тази посока. Само преди няколко месеца излезе бестселърът му „Топ Мистериите на България“, който разпали любопитството на хиляди ученици към интересните места и истории на страната ни.
Цифрите пък потвърждават, че пловдивчанинът познава аудиторията си отлично – в изминалия месец от достигането на половин милион абонати, каналът му порасна с още близо 75 хиляди.
Това е и част от причината подкрепа за инициативата му да идва и от редица доказани имена в бизнеса: А1 ще осигурят тениски за ентусиастите, „Девин“ ще се погрижат участниците да бъдат добре хидратирани, а EXQ Foods ще заредят присъстващите с енергия чрез своите био барчета 3B.
Панайотов предупреждава обаче, че е препоръчително всеки да си направи планинска застраховка, струваща едва няколко лева.