23.7 C
Бургас
неделя, юни 1, 2025

Защо не е изгодно да се купува чисто нов автомобил и какво значи ужасът „оторизиран сервиз“

В последните години покупката на чисто нов автомобил загуби част от привлекателността си, която доскоро я правеше желан избор за мнозина. Причините са няколко, но на преден план излиза тревожната тенденция за драстичен спад в качеството на изработката на новите коли – с особено ярък пример при електрическите модели.

Една от най-очевидните промени в автомобилната индустрия през последните години е повсеместното използване на евтини и нискокачествени материали в интериора. Дори утвърдени марки, които дълго време се славеха с прецизна изработка и внимание към детайла, сега прибягват до евтини пластмаси, недобре пасващи елементи и краткотрайни тапицерии. Това се отнася особено за електрическите автомобили, където основният фокус е върху батерията и електрониката, а не върху комфорта, издръжливостта или усещането за лукс.

Електромобилите – висока цена, ниско качество

Макар електромобилите да се рекламират като бъдещето на транспорта, мнозина потребители вече забелязват, че това бъдеще идва с компромиси. За да се постигне конкурентна цена, производителите често пестят от интериора и компонентите – резултатът е коли, които изглеждат добре на снимки, но на живо се усещат евтини и неустойчиви. Панелите скърцат, пластмасите са твърди и лесно се драскат, а много от новите електрически модели не могат да се сравняват дори с коли от преди 10 години по отношение на изработка.

Много от новите автомобили разчитат на сложна софтуерна архитектура за управление на функциите. Това обаче често води до бъгове, забивания и дори повреди. В опит да „дигитализират“ всичко, производителите премахват физически бутони и заменят управлението с тъчскрийн интерфейси, които не винаги работят добре, особено при екстремни температури или след няколко години употреба.

Новите коли вече не са това, което бяха – дори след няколко години използване, много от тях изглеждат и се усещат като силно амортизирани. Части започват да се разпадат, скърцат, а батериите в електромобилите губят капацитет по-бързо от очакваното. Всичко това води до бърза загуба на стойност, което прави покупката на нов автомобил икономически неизгодна.

На фона на всички тези проблеми, все повече хора се обръщат към пазара на качествени употребявани автомобили – особено модели, произведени преди 2020 г., когато изискванията за надеждност и дълготрайност бяха водещи. Такива коли често предлагат по-добро качество на материалите, по-добра изработка и по-ниска амортизация.

Въпреки огромната реклама и държавни субсидии, новите автомобили – особено електрическите – се оказват далеч от представата за дългосрочна инвестиция. С компромиси в качеството, чести технически проблеми и бърза загуба на стойност, покупката на нова кола днес често означава плащане на висока цена за посредствен продукт. За мнозина, най-разумното решение остава изборът на доказано надежден употребяван автомобил.

Покупката на нов автомобил в България не гарантира безпроблемна експлоатация – особено когато стане въпрос за сервизна поддръжка. Все по-често собственици на нови, включително електрически автомобили, се сблъскват с липса на компетентност в оторизираните сервизи. Много техници не са достатъчно обучени за работа с модерните технологии, а при по-сериозни проблеми често просто „вдигат ръце“ и прехвърлят вината на производителя.

Особено сериозна е ситуацията с електрическите коли, при които дори дребна повреда може да означава седмици или месеци чакане за доставка на части от чужбина. Причината – липса на складови наличности и забавяния от производителите. Това поставя собствениците в абсурдната ситуация да карат чисто нова кола с гаранция… която не може да бъде ремонтирана навреме.

7,954FansLike
2,547FollowersFollow
11,481SubscribersSubscribe
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here