8.8% повече са приходите от нощувки през февруари 2015 в сравнение с миналата година. Това се равнява на 36.9 млн. лв. повече, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ) напук на всички прогнози на браншовиците за спад заради руската криза. Регистрирано е увеличение както в приходите от български граждани – с 10.1%, така и от чужди граждани – със 7.4%.
През февруари 2015 г. в страната са функционирали 1 993 места за настаняване с над 10 легла – хотели, мотели, къмпинги, хижи и други места за краткосрочно настаняване. Броят на стаите в тях е 56.2 хил., а на леглата – 113.0 хиляди. В сравнение с февруари 2014 г. общият брой на местата за настаняване (функционирали през периода) се увеличава с 5.3%, а на леглата в тях – с 3.8%.
Общият брой на нощувките във всички места за настаняване, регистрирани през февруари 2015 г., е 773.4 хил., или с 5.1% повече в сравнение със същия месец на предходната година, като най-голямо увеличение на нощувките (с 5.2%) се наблюдава в местата за настаняване с 4 и 5 звезди.
През февруари 2015 г. в хотели с 4 и 5 звезди са реализирани 71.5% от общия брой нощувки на чужди граждани и 34.4% – на българи. В местата за настаняване с 3 звезди са осъществени 32.6% от нощувките на български граждани и 19.6% – на чужденци, докато в останалите места за настаняване (с 1 и 2 звезди) те са съответно 33.0 и 8.9%.
Пренощувалите лица в местата за настаняване през февруари 2015 г. се увеличават с 10.7% в сравнение със същия месец на 2014 г. и достигат 332.4 хиляди. От всички пренощували лица 69.6% са българи, като по-голямата част от тях (64.4%) са нощували в места за настаняване с 1, 2 или 3 звезди и са реализирали средно по 2.1 нощувки. Пренощувалите чужденци са 101.1 хил., като 71.1% от тях са нощували в хотели с 4 и 5 звезди и са реализирали средно по 3.1 нощувки.
Общата заетост на леглата в местата за настаняване през февруари 2015 г. е 24.8%, като спрямо февруари 2014 г. остава приблизително на същото ниво. Най-висока е заетостта на леглата в местата за настаняване с 4 и 5 звезди – 37.5%, следвани от местата за настаняване с 3 звезди – 23.6%, и с 1 и 2 звезди – 15.1%.