Засега съкращения в бургаското пристанище не се предвиждат. Причината е, че не е изгодно за дружеството във време на криза да започне процедура по съкращения на персонала, тъй като на освободените работници трябва им се изплатят по две работни заплати накуп. Тежки са и преговорите със синдикатите. Съкращения обаче в порта задължително ще има в бъдеще време. Причината няма да е кризата, а предстоящата автоматизация и механизация на товаро- разтоварните дейности. Изпълнителният директор Аргир Бояджиев е на мнение, че и сега щатът на пристанището е излишно раздут. Около 200 пристанищни работници може би ще се окажат на улицата. С близо 800 000 тона е намалял товарооборота на бургаското пристанище в сравнения с миналата година, която минава за една от слабите години на порта. Износът на скрап, слънчоглед и пшеница поддържат задоволителното финансово състояние на Пристанище Бургас днес. Портът търпи едни от най големите си загуби от десетилетия насам заради спирането на Кремиковци. 50% от товарооборота на бургаското пристанище бе предназначен предимно за металургичния гигант. Според изпълнителния директор на порта Аргир Бояджиев, положението е тежко, но не и безнадеждно.В момента са въведени значителни съкращения на разходите, като намален работен месец – минус 5 дни и по този начин се акумулират необходимите за сега финансови средства за да може пристанището да се разплаща с контрагентите си.