Облекчава се режимът за регламентиране на БУС лентите. Считано от обнародването на наредбата, дадено трасе отговаря на изискванията за БУС лента, ако е по улица с две или повече ленти в посока, отредената за градския транспорт лента е с широчина минимум 3.25 метра и по направлението се движат 15 или повече коли на обществения транспорт на час. Градовете, в които има условия за регламентиране на БУС ленти, са София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора, Русе и др.
Измененията бяха провокирани от предложение на неправителствената организация „Спаси София“, подкрепено от други НПО, занимаващи се с градска среда и мобилност. Екип на Министерството на регионалното развитие и благоустройството реагира своевременно и сформира междуведомствена група, в която бяха отчетени мненията на експерти, неправителствения сектор, държавната и общински администрации. Промените бяха и лично подкрепени от министър Лиляна Павлова.
През 2015 г. много областни градове работят по проекти за интегриран градски транспорт, финансирани от Европейския съюз, като тази промяна ще им позволи да предложат на гражданите си една по-екологична, ефективна и икономична транспортна услуга.
Приоритизирането на градския транспорт включва както подмяна на подвижния състав, така и въвеждане на интелигентни системи за управление на трафика, изграждане на скоростни коридори за движение, подобряване на планирането и на проектирането на велосипедната инфраструктура, която има голямо значение в политиките за устойчив транспорт и мобилност. Те също така ще позволят на общините да надграждат вече постигнато по предходни проекти, в съответствие с добрите европейски практики.
Успоредно с облекчаването на режима за регламентиране на БУС ленти, с промените влизат в сила редица мерки, подобряващи безопасността на велосипедния транспорт, както и проектирането на по-достъпни за гражданите велосипедни трасета.