20.4 C
Бургас
петък, март 29, 2024

След две седмици ще видим новото туристическо лого на България

Малко над 150 са получените предложения в обявения от Министерството на туризма конкурс за ново туристическо лого на страната ни. Крайният срок изтече тази нощ. Предстои експертите от министерството да одобрят допуснатите до оценка предложения.

След окончателна обработка на данните ще се премине към следващия етап от конкурса – оценка на деветчленно жури от професионалисти в областта на графичния дизайн и художественото изкуство. Журито е с председател проф. Божидар Йонов и членове доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации). Те ще имат за задача да разгледат получените проекти и да класират най-добрите от тях за следващия етап на конкурса.

Професионалното жури ще следи както за спазване на зададените технически параметри, така и за яснотата на изображението и идейната му свързаност с наложеното рекламно послание на България “Открий и сподели” (A Discovery to Share).

Одобрените предложения ще бъдат публично оповестени в средата на април, когато в рамките на една седмица българската общественост ще може да се запознае и да коментира финалния подбор от кандидатури.

Новото туристическо лого на страната трябва да стане известно в началото на месец май след тайно гласуване на широко жури от до 15 души– представители на бизнеса, медии (радио, телевизия, онлайн, печат), маркетинг и комуникационни специалисти ще изберат финалната визия от подбраните от професионалното жури проекти. Кандидатурите на медиите и бизнеса ще бъдат избрани чрез жребий пред нотариус. До момента много от големите туристически предприемачи и сдружения са подали предложения за участие в широкото жури. Получени са и кандидатури от Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите, както и от медиите.

Общонационалният конкурс цели да реализира необходимата устойчивост при изпълнение на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г., но не успял да предложи общоприемливо туристическо лого на страната. Крайна цел на инициативата, която се провежда с подкрепата на НХА и СБХ, е изработване на графичен символ, с който българите биха се асоциирали и който най-пълно да отговаря на художествените и графичните критерии за такъв вид продукт.

Стартираният от Министерството на туризма конкурс не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства. Авторът на логото победител ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук