13.8 C
Бургас
вторник, април 30, 2024

Аргир Бояджиев: Втори месец Пристанище-Бургас е на печалба

  –   Г-н Бояджиев, вчера  председателят на парламентарната Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков разпространи  изявление, в което изразява загриженост за тежкото финансово състояние на „Пристанище – Бургас“, водещо до съкращението на близо 300 работници…
– Изненадан съм от   публикацията. Четейки внимателно материала, стигнах обаче до два извода. Първо, Иван Вълков е сериозно подведен.  И второ,  категоричен съм, че той не е автор на това писание. Мнението ми за него е по-високо. Надявам се, че именно това писание не е политическата позиция на ГЕРБ.
– Приемате ли обвинението за лошо управление, довело до тежкото финанасово състояние на  „Пристанище – Бургас“?
– Не, естествено. Няма да се спирам на детайлите в изявлението, за да не обидя бургазлии. В изявлението на народния представител  пише, че политиката по привличане на нови клиенти е изключително слаба.  Да приемем, че е така. Ще попитам обаче  и останалите 50-60 морски фирми  също не търсят клиенти? Това е некомпетентно твърдение. На всички е ясно, че световната криза доведе до свиване на пазарите, до ограничаване на вноса и износа. На всички е известно, че портът  съществува, за да обслужва определен икономически сектор. Именно той в момента е замрял.
-Предпорагам, че спирането на „Кремиковци“ също се е отразило негативно на финансовите резултати на порта…
– В цифри това е 3 милиона тона по- малко за годината. Проблемите на цветната металургия  заради кризата не  подминават и нас.  Въпреки това вече втори месец Пристанище – Бургас е на печалба. Товарите постепенно се увеличават. За  месец агуст преизпълнението е с 73 хиляди тона. От началото  на годината обработените товари са 300 хиляди тона. Предстои подписването на нови договори. До края на финансовата година ще стигнем цифрата от 3 милиона  тона.
– Какви са задълженията на Кремиковци?
– 1 милион 700 хиляди лева. Предложиха ни да купум акции на тази стойност. Отказахме, искаме си парите.
– Оставам с впечатлението, че не сте във финансов колапс. Защо тогава се налага съкращение на персонала?
– Ако си спомняте, още в края на миналата година, когато не бяха известни всички параметри на кризата, казах в интервю и за вашия вестник, че предстои да предприемем тази непопулярна мярка. Съветът на директорите  искаше да омекоти положението и предложихме на синдикатите да намалим средствата за храна на ден от 12 лева на 6 и да редуцираме персонала със 150  души. Синдикатите отказаха и се наложи да съкратим 300. За сравнение ще  посоча, че един полицай получава на ден 2 лева.  Съкращението не е самоцел. Просто намалелият обем на работа води до то
 ва решение. Има друга възможност – министерството на транспорта като принципал се разпорежда да не се извършва съкращение, да се отделят 15 процента от изработеното  за заплати и аз ще изпълня това решение. Но какви ще са резултатите от  това социалистическо мероприятие? Ниски заплати, отлив на подготвени и компетентни работници, от там  ниска конкурентноспособност на порта, слаби финансови резултати и  накрая пристанището – на концесия, което означава тотално съкращение на работещите, синдикатите зад бариерата и капитализъм, достоен
 за уважение.
 –  Депутатът Иван Вълков настоява за незабавен одит…
– След изборите бе извършен одит в порта. Кликата, подвела народния представител сега, още преди месец изпрати клеветническо писание до новия министър, веднага бе изпратена  експертна група, която направи одит. Очакваме скоро да получим  резултатите от него. Държа обаче да кажа, че докато се проверяваше работата на един от директорите, той чертаеше на компютъра схеми за кадастъра на пристанището, за да спестим пари, а те не са никак малко – стотици хиляди. Нека от „Пристанищна инфрастуктура“ отговорят колко би взела външна фирма за тази
 дейност.   Отделно Пристанище – Бургас си има и вътрешен одит, който извършва регулярно проверки.  Всеки, който е работил с мен, знае, че при доказано нарушение, има и наказание.
–  Явно знаете кой точно е и авторът на разпространеното вчера писание?
 – Да. Те са едни същи от години и обикалят около пристанището като кръчмарски котараци. При всяка промяна на политическата сцена сменят цвета на козината си. Ту сини, ту жълти, ту лиляви, а ако се поразровиш по – дълбоко ще се видят и червените петна.  Изживяват се като кадровици при всяко правителство.  Знам, че един  от председателите на синдикатите е тяхна маша. За мен това са дълбоко объркани и дълбоко нещастни хора.  Смело ще заяви и некомпетентни. Те не знаят даже, че изготвената от ръководството на пристанището антикиризисна програма
  одоборена от новия екип на министереството. От там следят всяко наше решение и действие, а ние тук работим, за да има устойчивост, сигурност, за да излезем от кризата с по- малко негативи. Ако публикувам списък на всичките фиирми, които работят с пристанището, авторите на този пасквил няма да останат доволни.  Единствената полза от тази олелия е, че разговарях с народния представител Иван Вълков и го поканих да дойде в пристанището. Нека на място се запознае и с финансовите ни резултати, и с мерките от антикризисната програма, и с бъдещите
  ни намерения за инвестиции. Известно е, че се проектира изграждането на контейнерен терминал, средствата за което ще са над 200 милиона евро.
 – Иван Вълков прие ли поканата?
– Да, затова така убедено казвам, че е подведен.
– Но нали не очаквахте, че  смяната на властта  ще Ви подмине? Сигурно вече има хора, които са се подготвили за Вашия пост?
– Естествено, че не очаквах безпроблемно оставане , но като бургазлия не приемам да се политиканства  по икономически проблеми, тъй важни за бъщетото развитие на Бургас. Нямам притеснения в личен план. Когато приключи процедурата по съкращението, ще направя референдум сред останалите на работа. Нека те да изберат кой да ги ръководи и в каква посока да се развива порта. Имам да свърша и още неща по антикризиисната програма. Накрая ще Ви кажа девиза си: „ Нито се продавам, нито се предавам“.  Казал го е френски генерал, бранейки позициите си
 т германците.
– Да разбирам ли, че няма да се подадете на натиск и на кликата ще й бъде трудно?
– Правилно ме разбирате.argir.jpg

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук