„Подкрепям тезата за смесена собственост на големите пристанища в Бургас и Варна. Те магат да бъдат регистрирани като търговски дружества, в която държавата да запази 51 %, а останалите акции да се разпределят между общините и частни акционери. Държавата може да участва с привличането на средства, общините също да имат дял, а останалите акции да бъдат листнати на борсата”. Това заяви водачът на листата на „Коалиция за България” за Бургаски регион Димчо Михалевски на среща с Бургаската Морска Асоциация.
Бившият зам. министър на регионалното развитие каза още ,че следващото НС трябва да помисли за законодателни промени и преструктуриране на звената „Пристанищна инфраструктура” и „Пристанищна администрация”. Според Михалевски техните седалища могат да бъдат в Бургас и Варна защото не е логично да бъдат в София. Водачът на листата на БСП пое ангажимент да се преразгледат двете концесии на бургаското пристанище, които били твърде съмнителни и тази на пасажерския порт в Несебър. Димчо Михалевски каза още, че трябва да се обърне специално внимание на професионалната гимназия по корабоплаване, която подготвя кадри и е недопустимо, там да се осъществява прием само в две паралелки.
Постъпи предложение в началото на юни да бъде организирана втора среща с Бургаската Морска Асоциация, на която да бъдат разгледани конкретни текстове за промяна на морското законодателство и тези предложения да достигнат до комисиите в НС.
На срещата присъства и общинският лидер на БСП Бургас и четвърти в листата Павел Маринов, известен още като „бащата на проекта Супер Бургас”, който предвиждаше отварянето на пристанището към града. Маринов също приветства идеята тези срещи да станат регулярни защото последната такава е била през 2009г., когато се е поставил въпросът за промяна на законодателството. Всички присъстващи се обединиха около идеята, че трябва да има два отделни закона- Закон за пристанищата и Закон за морските пространства. Беше подчертано също, че България няма изработена морска стратегия, въпреки че сме морска страна.