6.5 C
Бургас
неделя, април 28, 2024

До три ремонта на техниката, после връщат парите

Промените в закона за защита на потребителя, които подготвя министерството на икономиката, предвиждат всяка стока в гаранция, било то обувки, компютър, телевизор или пералня, да посещава сервиз до 3 пъти. Ако се повредят и след третия ремонт, потребителят ще има право да поиска разваляне на договора и възстановяване на сумата за покупката или поне част от нея.

Това съобщи за “24 часа” зам.-министърът на икономиката и енергетиката Красин Димитров. По сегашните текстове ремонтите могат да бъдат безкрай, докато изтече гаранционният срок, без да има шанс търговецът да върне парите.

С промените се транспонира и еврорегламент за защита на правата на потребителите, когато търговията е извън магазините, когато търговски пътник ви идва в дома, когато пазарувате по улици и площади. Целта е хората да имат право на рекламация или жалба и когато си купуват книга на площад “Славейков” или когато търговски пътник идва в дома ви и предлага да си купите тенджери, прахосмукачка или друг някакъв електрически уред. Няма разлика дали покупката е в магазина, или извън него – правата на потребителите са едни и същи, обясни зам.-министърът и това се записва в закона. Жалбите за некачествена стока, купена у дома, по телефон, онлайн или на улицата, могат да се изпращат в Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Другата цел е да се защитят гражданите при онлайн пазаруване от лоши практики. Законовата гаранция ще бъде 2 години, като се прави уговорката, че тя зависи от вида на стоката. Няма как запалките например да са с такава гаранция.

След анализ на всички жалби и на техния брой се въвеждат и нови специализирани или секторни комисии към КЗП – там, където има най-много жалби. Те са в енергетика, ВиК услугите, телекомуникациите и банките. В тях задължително ще влязат и представители на регулаторите. За еленергията, парното, газа и водата това е ДКЕВР, за телекомуникациите – Комисията за регулиране на съобщенията, и за банките – Комисията за финансов надзор.

Целта е съкращаване на срока на решаване на една жалба чрез извънсъдебно споразумение. Регулаторите имат и контролна функция, която трябва да засилят и изпълняват, заяви Красин Димитров.

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук