Областният управител Константин Гребенаров назначи проверка във връзка със сигнал от Атанас Терзиев – общински съветник в ОбС – Несебър за незаконосъобразно решение на общинския съвет в Несебър. Според Терзиев одобреният с решението на съветниците подробен устройствен план променя предназначението на имот, който се изключва от горския фонд и се сменя предназначението му. Това противоречало на наложения от народното събрание мораториум за промяна предназначението на гори и земи от горския фонд, се твърди в жалбата. Искането на Терзиев към областния управител е да бъдат оспорени пред Административен съд или върнати за ново обсъждане приетите решения от ОбС – Несебър.След извършената проверка по сигнала на жалбоподателя областният управител Константин Гребенаров изказва становище, че сигналът за незаконосъобразност на решението на ОбС – Несебър е неоснователен, тъй като одобреният с него ПУП – ПРЗ няма за пряка и непосредствена последица изключването на имота от горския фонд. Изключването на гори и земи от горския фонд, собственост на физически и юридически лица с площ до 100 дка е от компетентността на председателя на Държавната агенция по горите. Наличието на одобрен и влязъл в сила подробен устройствен план е само една от предпоставките за промяна на предназначението на имота. Крайният административен акт, финализиращ процедурата по изключването на имота и промяната на предназначението му, е заповедта на председателя на ДАГ и именно издаването на такава заповед в разглежданата хипотеза би било незаконосъобразно поради противоречие с наложената от народното събрание временна забрана. Доколкото няма допуснати нарушения на процедурните правила по изработване, приемане и одобряване на ПУП – ПРЗ, същият не е незаконосъобразен.Съгласно трайно установената практика на Върховния административен съд
/ВАС/ съдебният контрол върху актовете по Закона за устройство на територията /ЗУТ/ е специален и може да се осъществи единствено по жалба на определените в този закон заинтересувани лица или по протест на прокурора. Областният управител не е от кръга на изброените в този закон лица, легитимирани да оспорят решението на общинския съвет за одобряване на подробен устройствен план за имот – собственост на търговско дружество. В тази връзка контролът на областния управител е недопустим по отношение на решенията на общинските съвети, представляващи административни актове по смисъла на чл. 215 от Закона за устройство на територията.