11.5 C
Бургас
неделя, май 5, 2024

Започва рехабилитацията на Ришкия проход

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев  направи днес първа копка на  90 км. отсечка на пътя  Шумен – Карнобат, с което даде стартът на рехабилитацията на Ришкия проход. В събитието участие взеха също Областният управител на област Бургас Константин Гребенаров, Областният управител на област Шумен Димитър Александров, кметове на общини в бургаска област, народни представители. Пътят Шумен-Карнобат пресича Източна Стара планина през Ришкият проход, и е ключова логистична  връзки между Северна и Южна БългарияОтсечката е със стратегическото значение в национален и транснационален аспект, защото освен, че осъществява връзката между двете области – Шуменска и Бургаска, осигурява и подпомага логистична връзка между северната ни граница с Румъния и южната с Турция. Така чрез този път се реализират геополитическите предимства на страната ни.

Kлючовото значение на Ришкия проход се определя и от връзката, която осигурява на Шумен и Смядово с Карнобат, Бургас и АМ „Тракия“. На практика, важното значение на пътя за движението на тежкотоварните автомобили и пътници в направлението Север – Юг и Югоизток – Северозапад зависи и от благоприятните географските характеристики на Ришкия проход, който може да се използва почти целогодишно. Той е леснопроходим и се намира в сравнително по-ниската част на Стара планина.

Цялостна рехабилитация на пътя не е правена през последните 40 години, с изключение на частични реконструкции на настилката и изкърпвания. Състоянието на участъка е много лошо. Съществуващата пътна настилка е със силно влошени характеристики на пътната конструкция, особено в участъците, разположена на висока надморска височина. Пътят е неотводнен или с неефективно отводняване и това e допринесло за влошеното състояние на пътната конструкция.

Съществуващите малки и големи съоръжения са с видими дефекти, за които са предвидени подходящи ремонтни работи/реконструкция. В планинския участък съществуващите хоризонтални криви са със стръмни надлъжни наклони и хоризонтални криви с малки радиуси, което е предпоставка за пътнотранспортни произшествия.

Проектът предвижда: извършване на рехабилитация на пътния участък – подобряване характеристиките на пътя, възстановяване експлоатационното му състояние, с цел осигуряване безопасност и комфорт на пътуващите през стратегическия Ришки проход.

С изпълнението на предвидените строителни работи се цели възстановяване носимоспособността, равността и сцепителните качества на пътната настилка, ефективното действие на отводнителните съоръжения; сигурността на пътните и предпазните съоръжения; вертикалната сигнализация и хоризонтална маркировка.

Предвидена е реконструкция на всички големи 23 пътни съоръжения – мостове и жп. надлези, сред които и мостът над р. Камчия.

След рехабилитацията на пътя ще се осигури по-висока степен  на безопасност и комфорт на движението, както и ще се удължи експлоатационния живот на пътя.

За населените места по пътя: с. Радко Димитриево, с.Ивански, с. Веселиново, с. Прилеп, с. Лозарево и с. Вълчин, проектът предвижда рехабилитация на прилежащите тротоари и оформяне на входовете към частните имоти, което ще подобри външния облик на селищата и ще придаде допълнителен уют за хората, живеещи в региона.

Изпълнител на строителните дейности на Път ІІ-73 Шумен – Карнобат е сдружение „Лена Енженярия и Конщрусойш – Инжстройинженеринг -Пътища – ЛОТ 4.

Обединието се състои от „Инжстройинженеринг“ ЕООД, „Пътища Шумен“АД и португалската „Лена Енженярия и Конщрусойш“ АД.

Договорната цена от 23 000 585.68 евро без ДДС.

Финансовите средства се осигуряват по „ПРОЕКТ ТРАНЗИТНИ ПЪТИЩА“, от Европейска Инвестиционна Банка и Републикански бюджет.

Възложител: Агенция „Пътна инфраструктура“.

Времетраене на обекта: 24 месеца.

Консултант: Мотт МакДоналд;

Строителен надзор: Сдружение „Т7 консулт“ ЕООД;

Предвид особеностите на релефа в България, развитието на пътните трасета в посока север – юг е свързано с  използваните още от древността на Старопланински проходи. Изграждането и укрепването на инфраструктурата на българските проходи  е необходимо, както от икономическа и социална, така и от геоикономическа гледна точка. Защото то не просто съдейства за сближаването между хората от двете страни на проходите или градовете и териториите от сътветния регион, но и ще помогне за укрепването на българските икономически позиции за устойчиво развитие на националната територия.kopka2.jpg снимка: архив

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук