11 C
Бургас
събота, април 20, 2024

Иван Вълков:5-те инфраструктурни приоритета на ГЕРБ-Бургас

 Бургас е централен национален и европейски логистичен център. Тук е място, където се регенерира транзит и от тук започва големия трафик. Потокът на почиващи туристи по нашето Черноморие непрекъснато расте. Само Аерогара Бургас обслужва близо 2 млн.туристи годишно. И докато колите и туристите ни се увеличават непрекъснато, то пътищата ни стоят едни и същи вече 25 години. Заради липсата на добре изградена пътна инфраструктура губи не само икономиката на региона , но и страната. Това е национален проблем. Решаването му трябва да стане основен приоритет за следващото правителство, защото сегашното показа, че не може  или не желае да се справи с този проблем. Само с първи копки явно няма да бъде довършена магистрала „Тракия“ и ще си останем единствената държава членка на ЕС без завършена магистрала.

Не това обаче е мотива за тази публикация. Това не е изключение, а един от многото провали на управляващите. И ако досега ние правихме проучвания и предлагахме конкретни мерки за решаването на проблема до различни държавни институции като: Министерството на транспорта, НА „Пътна инфраструктура“,  МРРБ и лично до министър – председателя на Република България – Сергей Димитриевич Станишев, то сега се обръщаме към Бургаската общественост и декларираме публично основните приоритети в областта на пътната инфраструктура по които ще работят бъдещите народни представители на ПП ГЕРБ: 1.Довършване на  Автомагистрала „Тракия“. Този път е съществувал още от Римско време и това е най-логичната и естестествена връзка между Черноморския регион и вътрешността на страната. Това е жизнено важен въпрос за развитието на туризма и икономиката на региона и реализирането му ще е основен катализатор за привличането на свежи инвестиции в нашата Област.

2. Проектиране и изграждане на нов пътен възел Бургас-Север т.н.„ околовръстен пръстен “ на Бургас, който да поема транзитния поток от София и да го разделя в посока Юг -Созопол и посока Север – Поморие и Несебър. Най-удобен за тази цел е бившия ЖП надлез след 5-ти колометър по пътя Бургас – София. ( Това е едно от предизборните предложения на ПП ГЕРБ и сегашния кмет Димитър Николов ). Този пътен възел ще стане връзката между двата международни пътя Е 773 / София-Бургас / и Е 89 / Варна-Бургас-Созопол /. Като единият ръкав трябва да се свърже с международния път  Е 89 в района на сервиз „ Ситроен “ , а другия да е насочен към бургаския квартал „ Лозово „.

3. Изграждане на пътен възел на кръстовището Бургас – Созопол –  Средец т.н. „Детелина“. Проекта е отдавна готов, а финансиране беше обещано от държавата още в началото на 2008г., но явно за НА“Пътна инфраструктура“ Бургас не е приоритет.

4. Ремонт на надлеза над гара „Владимир Павлов“. Ремонтните работи по главните греди, плочата и настилката са неотложни. От направените технически експертизи до момента е изрично подчертано, че съоръжението е тотално амортизирало. Рухването му ще блокира транспорта, строителството и туризма в южната част на областа.

5. Довършване на започналото разширение на пътя Бургас – Слънчев Бряг. От 4 години се говори за това разширение и според обещанията на управляващите трябваше вече да е готово. Направените по-малко от 5км за 1 година между Несебър и Равда е крайно незадоволително. Спешно изготване на работните проекти на обходите на Ахелой и Поморие и преминаване към реализацията им.

Изброените до тук проблеми в пътната инфраструктура не са единствените , но те са най-тежките и тяхното решаване не търпи повече отлагане. Бездействието на управляващите до този момент е основна причина за строшените автомобили и жертвите по пътищата в Бургаска област.

Правителството изостави Бургас и областта. Това е обидно към всички жители на региона. Община Бургас внася над 500 млн.лв. в държавната хазна. От тях само около 80 млн.лв. се връщат под формата на делигирани бюджети, като учителски заплати. Ако ни бъде върната допълнително само една малка част от внесените данъци, около 5%, то само за няколко години ще можем сами да се справим с проблемите по транспортната инфраструктура.

Недопустимо е в един от най-интересните и апетитни за инвеститорите райони в Европейския съюз, какъвто е нашия регион да съществуват такива проблеми и да не се работи по тяхното решаване. Това трябва да е един от основните приоритети за всеки народен предствител избран от Бургаския избирателен район.valkov.jpg

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук