Британският консул в София Джон О’Шонъси заяви, че превантивната кампания „Ваканционен махмурлук”, насочена към младите английски туристи в Слънчев бряг е дала своите резултати. Британското посолство е инвестирало 3 хиляди паунда в кампанията за младите британци, които прекаляват с алкохола. В сравнение с миналата година инцидентите с английски туристи били намалели. Според него, статията на вестник „Сън” под заглавие „От България до Вулгария“, е неправилно изтълкувана у нас, както за смъртните случаи, вследствие на употреба на алкохол, така и по отношение на негативната кампания срещу Слънчев бряг.
„ Тази статистика беше разбрана погрешно от българските медии. В статията се говори за 24 смъртни случая в цяла България. А миналото лято конкретно в Слънчев бряг сме имали 13 смъртни случая, тази година имаме 3 инцидента -един от тях е скок от балкон, а другите два случая са от естествена смърт. Арестите са 13 или 14 това лято”, заяви консулът.
Джон О’Шонъси каза още, че смъртоносното шоу „балконинг“, скачане от балконите в басейна на хотела, вече не е така популярно. По-скоро се наблюдавала друга тенденция- прехвърляне от балкон на балкон.
Тази година са намалени групите за обиколки на баровете, така наречения бар кроул. Така контролът е по-голям. Това е една от мерките взети от ръководството на Слънчев бряг, потвърди изп. директор Златко Димитров, който се срещна с консула.
Консулът беше категоричен, че туроператорите в Англия не рекламират Слънчев бряг като дестинация за „алкохолен туризъм” и този термин не е измислен от тях. Барманите в курорта и обаче са на друго мнение.
Джон О’Шонъси не се ангажира с отговор дали в курорта трябва да бъде открит изтрезвител, но беше категоричен, че не достигат здравни заведения, където туристите могат да ползват здравно-осигурителните си карти и това създавало проблем.