16.5 C
Бургас
събота, май 17, 2025

Смениха борда на Пристанище Бургас след одит. Дават доклада на прокуратурата

Одитен доклад на Министерството на транспорта  констатира, че досегашното ръководство на пристанище „Бургас“ ЕАД със своите действия или бездействия е довело порта до тежко икономическо състояние. Министерството ще изпрати одитния доклад на прокуратурата. Заради констатираните нарушения министър Александър Цветков освободи днес от длъжност изпълнителния директор Аргир Бояджиев и Съвета на директорите на пристанище Бургас. Назначени са нови членове: Руслан Петков, Веселин Краев и Кръстан Золумов. Днес на своето първо заседание те избраха Руслан Петков за изпълнителен директор. Той работи в порта от 1984 г. От 2001 г. до септември 2009 г. е директор „Експлоатация“ в пристанище „Бургас“. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията възложи да се подготвят спешни антикризисни мерки и план за стабилизация на дружеството. Вътрешният одит е установил, че не са сключвани договори за избор на изпълнител по реда на Закона на обществените поръчки. Допуснато е разделянето на обществена поръчка, за да бъде заобиколен законът. По отношение на извършените ремонти вътрешният одит прави следните констатации: 38% от договорите са сключени с фирмата МАНТЕКС ЕООД, ГР.ЛЕВСКИ за 2007 г., а от 2008 г. – с РОСИИМПЕКС ГР.ЛЕВСКИ, като фактурите са издадени от едно и също лице – Върбан Маринов, с идентично графично оформяне и са написани с идентичен почерк, което дава основание за изразяване на одиторско мнение за свързаност при поне две от фирмите, изпълняващи договори за ремонтни дейности по програмата. Друг извод на одита е, че приемо-предавателните протоколи за извършените ремонти за 2007 г. на обща стойност 1 170 424 лева не са подписани от членовете на комисията, представляваща Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДП „ПИ“) и от представителя на изпълнителя по съответния договор. Това дава основание на проверяващия да се осъмни в съдържанието на протоколите. Той е установил, че ДП „ПИ“ не е издало фактура на стойност 1 272 201, както и че в част от досиетата са приложени фактури за материали на името на получател, различен от изпълнителя. Отчетените загуби до момента са в размер на над 17 млн. лева. Собственият капитал е намалял до 1. 567 000 лв, достигайки едва 28 % от размера на Регистрирания капитал. Резервите на пристанище „Бургас“ ЕАД са напълно изчерпани. Оборотният капитал на дружеството е отрицателна величина – пасивите му надвишават размера на неговите текущи активи с 1 985 000 лв. Все още не е приключила процедурата по получаване на разрешително от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) за пускане в експлоатация и нормална работа на терминал 2А. От май 2006 г. до момента той е в режим на проби, които по закон са 72-часови. Съгласно подзаемно споразумение за обслужване на заем за проект „Разширение на пристанище Бургас“, подписано на 29.12.2008 г. Министерството на транспорта плаща 1 601 722 лева за сметка на Пристанище Бургас9123677.jpg

7,954FansLike
2,547FollowersFollow
11,481SubscribersSubscribe
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here