13.2 C
Бургас
четвъртък, май 2, 2024

Прозрение! Инж. Лазар Лазаров: Около 30-35 % от пътните настилки в страната са в лошо състояние

Около 30-35 % от пътните настилки в страната са в лошо състояние. Това каза инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“. По неговите думи, те не се ремонтирани повече от 30-35 години, което допринася за един лош имидж на пътищата в България, въпреки усилията през последните години.

Царево Ахтопол, път

„В момента пътните настилки се разрушават основно от тежкия товарен трафик. Целта ни е тежкият товарен трафик да бъде локализиран върху основни артерии, които са в транзитните коридори, тъй като най-вече транзитният трафик е основан от товарни автомобили“, обясни инж. Лазаров. По неговите думи, когато бъдат създадени транзитни направления, където да бъде канализиран този трафик, тогава общото разрушаване върху останалите пътища ще бъде много по-малко. „Средствата, които ще бъдат необходими за възстановяването на тези пътища ще бъде по-малко“, разясни специалистът.

Според него, има и лоша тенденция, самите строители на новите пътища допринасят за амортизирането на малките пътища в околност на големите обекти. „Което не е добре, но в последствие, когато бъдат изградени тези магистрали, големи пътни артерии, реално може да се подходи към масова рехабилитация на пътищата в страни от тях, за да може с по-леки ремонти, те да бъдат направени така, че точно местните населени места да си ползват безпроблемно“, обясни инж. Лазаров, цитиран от Агенция „Фокус“.

„Пътните настилки са реално последният етап от строителството на пътища, които ползвателите ползват т.е. пътната настилка включва финалния износващ пласт, системите за отводняване, предпазните системи. Така че, като кажем пътни настилки се включва целият този набор от мероприятия, които трябва да бъдат изпълнени, тъй като самата пътна настилка със своя пласт, разбира се и с цялата пътна конструкция, влияят пряко върху пътната безопасност, пътят да има добри геометрични елементи като напречна посока, напречни наклони, сцепление на самата настилка като каменни фракции с автомобилните гуми. Така че всички тези показатели като общ компонент влияят на пътната безопасност и комфортът на движение на всички участници по пътя“, посочи инж. Лазаров. 

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук