13.8 C
Бургас
четвъртък, май 2, 2024

„Супер Бургас“ ще има, но със съмнителна ефективност

„Няма решение за отлагане на строителството на „Супер Бургас“, както и няма  решение за спиране на какъвто и да инвестиционен процес за Пристанище Бургас“. Това заяви днес Павел Маринов- изпълнителен директор на акционерното дружество „Зона за обществен достъп Бургас“, което трябва да реализира проекта, целящ да отвори Бургас към морето. Изказването му е по повод появилите се предположение, че след като правителството се отказа от японския заем за строителството на контейнерен терминал на бургаското пристанище, то проектът ще пропадне. „Има неприятна тенденция за фрагментирането на процесите, свързани с изграждането на пристанището, разделянето им и разглеждането на всеки един от тях самостоятелно, без да е свързан с цялостното развитие на порта. Това не е философията на проекта „Супер Бургас“, защото той се базира на интегрирането, а не на фрагментирането, на разделянето на дейностите… С други думи не можем да правим офисна площ в „Супер Бургас“ за 100 000 кв. м., а да закриваме част от дейностите, свързани с развитието на пристанището. Тогава кои ще бъдат фирмите, които ще наемат площи, след като се свиват дейности“, посочи Павел Маринов. Той заяви още, че работата на Пристанище Бургас е разделена на четири основни дейности-Пристанище Изток, Терминал за насипни товари, Контейнерен терминал и Терминал 1А, и те трябва да се развиват паралелно. Маринов коментира още, че решението на правителството да спре финансирането за изграждането на новия терминал дава грешни сигнали към инвеститорите. „Не трябва да се спира един проект, да се почва…Така се дават грешни сигнали към инвеститорите. Трябват инвестиции, а ние се отказваме от публичните, как тогава ще намерим частни!?“, попита Павел Маринов.

Бившият транспортен министър Александър Александров- консултант на проекта „Супер Бургас“,  заяви, че развитието на порта, а в тази връзка и развитието на града, е подложено на риск, защото, осъществяването на генералния план на Пристанище Бургас е предпоставка за реализацията и на „Супер Бургас“.

Припомняме, че в средата на декември 2010г. в Бургас беше съобщено, че реализацията на проекта, може реално да стартира в средата на тази година. Вече били осигурени общо 28 млн. 740 хил. евро по ОП“ Транспорт“, от които 26 милиона са европейските средства и 15 % е държавното съфинансиране.“Супер Бургас“ предвижда  на 76 декара площ да се изградят 2 яхтени, пасажерски пристанища, учебен център за ветроходци, 5 000 паркоместа, развлекателен център, крайбрежни алеи за разходки, модерни сгради, хотел и т.н.  Общата стойност на проекта е 558 млн. 091 хил.лв. и той може да бъде завършен за 4 години ако се намери финансиране. „Супер Бургас“ ще даде възможност за  развитие на пасажерския транспорт до другите морски общини, като Несебър, Созопол и Поморие. В строителството на „Супер Бургас“ ще бъдат ангажирани 2000 души. Ще се осигурят 3 000 работни места за специалисти и 1 500 за поддръжка на съпътстващите дейностите.

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук