9.9 C
Бургас
петък, март 29, 2024

1300 души посетиха за ден щанда на Несебър в Хелзинки

Участието на  Несебър на  туристическото изложение в Хелзинки този  е продиктувано от динамичните процеси в световната икономика, които вероятно ще намерят своето отражение и в сектора туризъм. През 2007 год. финландските туристи почивали в региона наброяват 51 000, но през 2008 год. летище Бургас отчита значителен спад. Ето защо, основна задача на местната власт е провеждането на целенасочена“агресивна“ рекламна кампания на основните туристически пазари. Водещи акценти в рекламата на региона са: огромният природен ресурс, уникалното културно-историческо наследство, модерната леглова база, която отговаря на най-новите световни тенденции в туризма, благоприятните условия за развитие на екологичните туристически продукти, богата програма от културни мероприятия, многобройните възможности за провеждане на конгреси, конференции и симпозиуми и не на последно място добрият инвестиционен климат. На „Matka’2009“ община Несебър се представя с разнообразни рекламни материали – шест вида брошури на английски, немски, френски и руски език, електронна визитка с туристическа презентация, пътеводители, постери, исторически книжки, DVD филм „Заливът на Слънцето“, емблематични картички във формата на типичните несебърски арки. Освен огромния интерес към традиционната лятна почивка на море, посетителите на борсата налагат тенденцията за все по-засилено търсене на туристически услуги в селски и еко райони. Отчитайки този факт, общината ще продължи своите усилия за разкриване и популяризиране на специфичните възможности за развитие, които притежават селските и вилните зони на територията на община Несебър. В деня на откриването на туристическо изложение , българския щанд бе посетен от Пламен Бончев -посланик на Република България във Финландия. В разговор с  Лазар Япаджиев – заместник кмет „Търговия и Туризъм“ на община Несебър, двамата обсъдиха възможностите за бъдещи съвместни инициативи и сътрудничество в областта на туризма и културния обмен. Само за два работни дни, над 1300 посетители проявиха интерес към информационния щанд на община Несебър, като получиха информация и рекламни материали. „Нашият свят е наша отговорност“ е мотото на „Matka’2009″ – най-престижното туристическо събитие за страните от Скандинавския регион и Прибалтика.  Изложението бе открито в Хелзинки – Финландия, на 15 януари от г-жа Рила Енгблом – изпълнителен директор на фирмата – организатор.“Финландската туристическа индустрия категорично заявява своята готовност и желание за устойчиво развитие на световния туризъм и утвърждаването му като основно средство за постигане на толерантност и разбиране между различните нации и човешки общности. Туризмът не е само бизнес, не е само съвкупност от възможности за почивка, пътувания и обмен на преживявания, туризмът е и отговорност, нашата отговорност, отговорност екологична, социална и културна“, заяви тя в своето кратко приветствие. Изложението се провежда в „Helsinki Exhibition and Convention Center“ и е разположено в шест зали с обща изложбена площ 15 425 кв.м. В тазгодишното издание на „Matka“ участват 1140 изложители от 76 страни. По традиция борсата е отворена в часовете от 9.00 до 19.00 ч., като първите два дни е само за туристически фирми, професионалисти и експерти, а през останалите ще бъде достъпна и за масовата публика. Изложителите са разпределени в следните тематични групи: туристически агенции, туроператори, хотелиери, превозвачи, национални туристически бордове и офиси, общински туристически центрове и регионални институции, пътнически компании, асоциации, ваканционни комплекси и „timeshare“апартаменти, кулинарния и гастрономия, музеи и увеселителни паркове, издателства на специализирана литература, застрахователни компании, голф дестинации, образователни институции, коли под наем и много други. Българският информационен щанд е разположен на площ от 42 кв.м, като дизайнерското изпълнение е на фирма „Експо Вижън“.Основен организатор на българското участие е Държавната Агенция по Туризъм/ДАТ/.На щанда се представят две черноморски общини – Несебър и Созопол и хотелската верига FPI Hotels & Resorts. Освен традиционните брошури на различните видове туризъм, ДАТ тази година представя нови оригинални дипляни по мотото „Open doors to open hearts“, които са тематично посветени на отделни регионални дестинации – Пловдив,Варна, Казанлък, Несебър, Рилския манастир, Боянската църква и дрpicture-069.JPGpicture-061.JPG

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук