10.4 C
Бургас
сряда, май 15, 2024

15 бранда слагат край на рекламата в прокремълски медии у нас

Големи търговски марки трябва да спрат да рекламират в прокремълски медии на Балканите, инструктираха депутати от Европейския парламент пред компаниите в писмо, предаде „Политико“. Към момента брандовете са 15 като те ще трябва стриктно да преразгледат рекламните си политики, за да гарантират, че разходите им не финансират, дори и неволно, медии, известни с разпространението на вредна дезинформация, посочват депутатите.

Писмото е изпратено в четвъртък от българския консервативен евродепутат Андрей Ковачев и още 15 депутати от дясноцентристката партия, либералите, социалистите и Зелените. Компаниите, към които е насочено писмото, са Lidl, Delhaize Group, Procter & Gambler, Coca-Cola, A1, Yettel, Ferrero, Heineken, Mars, Mondelez, L’Oréal, GlaxoSmithKlein (GSK), Bosch, Samsung и Amazon, пише standartnews.com.

Андрей Ковачев обясни, че антидемократичните разкази от злонамерени сили са сериозна заплаха за демокрацията, особено в тази ключова за света изборна година. Експерти по дезинформация предупреждават за нарастваща вълна от фалшиви новини онлайн и чуждестранни опити да се повлияе на вота преди парламентарните избори през юни.

„Много медийни организации, които разпространяват прокремълска дезинформация, често използват реклама, закупена от реномирани компании, за да засилят доверието в тях“, добави Ковачев. Според него въпросните компании невинаги са наясно, че могат да подкрепят проруски пропагандни канали. Всъщност зад този политически ход стои базираната в Брюксел неправителствена организация – Балканската инициатива за свободни медии. Организацияга съобщи през 2023 г., че глобални марки чрез агенции и рекламни фирми харчат стотици милиони евро за сръбски и български медии, които разпространяват правителствена пропаганда и подкрепяни от Кремъл разкази, свързани с нахлуването в Украйна.

„Не става въпрос само за пари“, пише в писмото от ЕП. Според подписалите се евродепутати марките, сключили договори с „пропагандни медии“, по този начин им дават легитимност и засилват разпространението и въздействието на дезинформацията. Членовете на ЕП искат от компаниите да застанат на страната на „истината и почтеността, като внимателно преразпределят рекламните бюджети от платформи, които компрометират тези основни ценности“. Засега единствено от Lidl са реагирали на публикацията – с думите, че нямат договорни отношения с нито една проруска медия в България.

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук