13.2 C
Бургас
понеделник, април 29, 2024

Световното по футбол ще изяде 2,6 млрд. евро от БВП на Германия

На 14 юни стартира Световното първенство по футбол. За някои в Германия това е радост, но за други – само загуби. От 14 юни милиони запалянковци ще следят мачовете от Световното по футбол в Русия: някои на стадиона, а някои – у дома пред телевизора, а трети ще бъдат приковани към екрана на монитора в офиса. При това много от мачовете ще бъдат играни по време на работното време.

16 минути футбол по време на работния ден

Изследване на Хохенхаймския университет показва, че всеки германец смята да посвети на шампионата средно по 16 минути от своето работно време. Малко? Но работниците и служителите в Германия са над 44 милиона души. По време на предишния шампионат през 2014 г. средностастистическият работещ немец е гледал футбол с 4 минути повече. Но това е само заради голямата часова разлика с Бразилия. Тогава повечето от мачовете бяха играни в извънработно време.

Този път Световното е в Русия и това може да струва на германската икономика 2,6 милиарда евро загуби, изчислиха учените от Хохенхайм. Ако не стане сензация и германският национален отбор не изпадне още в груповата фаза, БВП на страната ще загуби посочената по-горе сума заради футболната треска в офисите. Впрочем тази цифра е представлява по-малко от 0,1% от годишния БВП, така че германската икономика няма да рухне.

Работодателите се смилиха над запалянковците

Но далеч не всички германски работодатели са толкова твърди към футболните фенове. Голяма част са по-либерално настроени, отколкото преди 4 години. Две трети са готови да се смирят с това, че техният подчинен ще гледа мач в края на деня. Над половината нямат нищо против от излъчването на мачовете по радиото /което също може да стане причина за наказание, ако няма изрично разрешение от началството/. И 38% се съгласяват дори с видеотранслация на шампионата! За истинските запалянковци футболът е мечта. „В Германия има работодатели, които насърчават футболната треска на работното място“, заяви един от авторите на изследването Бенямин Цимерман. От 13 до 15% от работодателите са готови да разрешат гледането на мач и търсенето на резултати във всякакъв формат: телевизионен, радио или в интернет. /БГНЕС

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук