12.1 C
Бургас
събота, април 27, 2024

БДГ с писмо до Димитър Николов след избора на спорното туристическо лого на Бургас

Най-голямото сдружение на графичните дизайнери у нас – „Българска Дизайн Група“ изпрати отворено писмо до кмета Димитър Николов след избора на туристическо лого на Бургас. Избраната от компетентно жури концепция предизвика сериозни брожения в социалните мрежи. Въпросното писмо е парафирано от над 250 графични дизайнери и е входирано по всички възможни канали за връзка с местната администрация на 18 юни. До момента, съобщават в писмо до медиите от БДГ, няма получен отговор.

„Това безумие трябва да се коригира. В него ще се изсипят един куп грешни пари, ако процесът продължи напред – логото ще бъде репродуцирано на хиляди места, евентуално за милиони левове през следващите години. Това не е просто едно лого, а символ на начина, по който мислим и взимаме решения за всичко в държавата“, пишат от Фондация „Българска Дизан Група“.

Ето и официалната позиция, изпратена до общината:  

ДО Г-Н ДИМИТЪР НИКОЛОВ,

КМЕТ НА ОБЩИНА БУРГАС

КОПИЕ ДО Г-н. Божидар Йонов, председател на журито на конкурса за Туристическо Лого на Община Бургас

Уважаеми г-н Николов, Това писмо е от името на група професионални дизайнери, участвали в конкурса за туристическо лого на гр. Бургас, както и от името на Фондация „Българска Дизайн Група – BDG.bg“ (според експерти – най-голямата и активна общност от професионалисти в областта на графичния дизайн към днешна дата в България). Поздравления за великолепната инициатива за създаването на туристическо лого на град Бургас! Адмирации за страстта, с която организирате ключови фигури в града по една толкова важна тема, както за естетиката на града, така и за неговия бизнес. Именно Вашата проактивност и отдаденост накара много от нас, утвърдени на международната и родна сцена дизайнери, да участваме в това предизвикателно начинание – изборът на модерен, интригуващ и технически издържан символ. Символ, който да служи достойно за представянето и популяризирането на туристическия потенциал на града по Света и у нас. Не може да скрием, че сме силно разочаровани от финалния избор. Избраното предложение не съответства на общоприетите в нашия бранш правила – визираме изграждане, типография, цветова палитра, транслация в черно-бяло и други фундаментални параметри. След преглед на мненията по въпроса в онлайн пространството ни, и след допитване до различни колеги се оказва, че възмущението ни се споделя от много други, включително не-дизайнери, както и жители и приятели на град Бургас. Затова бихме се радвали да получим отговор на следните въпроси:

● Какви са били процесът и критериите на журиране? И по-конкретно – как е направен изборът на логото, спечелило конкурса?

● Бихте ли насърчили публикуването на по-подробен анализ от журито на основните 10 претендента (отделни бележки за всяко предложение и защо не отговаря на критериите)?

● Кога ще бъде достъпна изложбата с всички участвали предложения онлайн?

● Възможна ли е опцията конкурсът да се надгради с допитване до жителите на град Бургас (можем да съдействаме технически за тази цел)?

● Подписани ли са декларации за “обвързаност”, които гарантират, че уважаемите членове на комисията няма да журират предложения на лица, близки с тях (роднини, приятели, възпитаници и пр.)?

Желаем да публикуваме Вашите коментари официално на вниманието на всички колеги дизайнери, участвали в конкурса или имали желанието да участват в него, както и за всички други, интересуващи се от такъв тип възможности. Осветляването на тези въпроси би убедило общността ни, гражданите и приятелите на Бургас, както и дизайнерската професионална гилдия на България, че конкурсът има за цел създаване на емблема, която да се ползва с гордост през следващите 50 години, а не е просто един рутинен административен акт без добавена стойност. Искрено вярваме, че всеки град се нуждае от приветливо, стилно, професионално и модерно графично представяне и затова с тези въпроси целим да подобрим като цяло имиджа на конкурсите за визуална идентичност в България. Така ще възвърнем загубеното доверие и ще спомогнем за премахването на всяко съмнение за лични мотиви при избор на победители в такъв тип проекти. Развръзката по този въпрос, ще покаже, че Община Бургас откровено уважава връзката си с българските творци, които искат да допринесат за бранда на града, взема прозрачни решения с цел качественото и устойчиво развитие на общността си и най-вече, дава добър пример на другите български общини. Ние желаем да развиваме бранда на България заедно. Оставаме на разположение за отворен дискурс по темата, както и за партниране в бъдеще.

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук