18.1 C
Бургас
петък, 18 юни, 2021

Бургас е в готовност да развива крайбрежните плавания с морски таксит

Бързото развитие на морската инфраструктура в бургаския залив през последните години създават все по-добри условия за извършването на крайбрежното /каботажо/ плаване. Наред с това са необходими нормативни промени, които да опростят административните изисквания към извършването на вътрешно-морските превози. Това съобщи в пристанище Бургас кметът Димитър Николов, след среща с министъра на транспорта информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и кап. Живко Петров, изпълнителен директор на ИА „Морска администрация”.  „Вече имаме изградено пристанище в квартал „Сарафово”, всеки момент ще приключим кейовия пристан в квартал „Крайморие”. Скоро започва изграждането на новия пристан в зоната на Ченгене скеле. Преди седмица с решение на Министерски съвет получихме възможността да разширим и модернизираме кейовия пристан на остров „Света Анастасия”. Заедно с територията на Магазия 1, от която тръгва корабчето до Острова ще имаме пет точки, по които може да организираме тази вътрешна морска връзка“, съобщи кметът Димитър Николов. Той допълни, че община Бургас има готовност по проект да възложи построяването на втори кораб, който ще е по-малък, но по-бърз от катамарана „Света Анастасия. В морската свързаност между кварталите на Бургас ще участват и частни собственици. В тази връзка общината търси съдействието на министерство на транспорта и на Морска админстрация, за да бъдат приети промени в нормативната уредба, които да улеснят процедурите и разрешителния режим при извършването на вътрешно-морските превози. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков посочи, че предстоят поредица от срещи с бранша и институциите, при които да се обсъдят мерките за намаляване на административната тежест, но при гарантиране на безопасността на морските превози, които през последните години са все по- привлекателни. Новата градска мобилност изисква промени в Закона и наредбите, но те трябва внимателно да бъдат обмислени, посочи още министърът.  Изпълнителният директор на „Морска администрация” кап. Живко Петров, допълни, че често нормативната уредба трябва да догонва предлагането на услуги по морето, каквато е практиката през последните години у нас. По отношение развитието на крайбрежните връзки, ще бъде взет под внимание опита на европейските държави като Дания и Швеция, където един от основните начини за предвижване става чрез водни таксита. До началото на следващият сезон предстои да бъдат променени две наредби, регламентиращи движението на малки плавателни съдове, тъй като до досега фокусът им е бил търговското корабоплаване. Наличната морската инфраструктура дава възможност и за регулярни връзки между морските общини в залива, посочи още кап. Петров. Директорът на пристанище Бургас Диян Димов съобщи, че едни от първите кораби, който може да извършва крайбрежни плавания по новите дестинации още следващия туристически сезон е екокатамарана, който в момента се изработва в Царево. Изграждането му е част от съвместния проект „Плаване в Черно море”, където партньори са Пристанище Александруполис, Международния  център за социални и икономически изследвания – Грузия и Сдружение „Клуб за спортен риболов Гларус” – Бургас. „ Корпусът е готов на 50%.Доставени са хибридните двигатели и слънчевите панели, които предстои да бъдат монтирани. Корабът е с 28 места , удобен, комфортен и еко. Това е първият хибриден кораб в България и изпитанията му ще започнат още в началото на следващата година”, каза Диян Димов. Плавателният съд ще се използва за туризъм, но също така ще изследва морската вода.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

ПОСЛЕДВАЙТЕ НИ

7,907Феноветекато
1,756последователиследвам
11,740абонатиабонирам
spot_img
spot_img
spot_img

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

%d bloggers like this: