През 2009 г. ЕВН ще реализира проекти на обща стойност 14,4 млн. лева по Южното Черноморие и другите селища в бургаска област. Сред основните насоки на работа на дружеството в областта е своевременната подготовка за летен сезон 2009. Планира се включване към новата подстанция „Созопол“ на НЕК; преместване на мобилната подстанция на EVN Bulgaria от Созопол в Слънчев бряг 1; изграждане на още 20 трафопоста, 2 възлови станции, полагане на 19,2 км кабели средно напрежение, смяна на 12 км проводници средно напрежение по Черноморието. Четири възлови станции в Слънчев бряг бяха оборудвани с телеуправление през януари 2009 г., както и нова модерна кабелна лаборатория и закупуване на мобилни агрегати, припомниха от австрийското дружество. „Подготовката за лято 2009 вече е в разгара си. Вярваме в това, че със съвместна работа с властите всички проекти ще бъдат своевременно реализирани“, изрази увереност Вернер Хенгст, заместник-председател на Управителния съвет на „ЕВН България Електроразпределение“ АД, пред регионалните журналисти. ЕVN Bulgaria не спира да работи по поддръжката на съществуващата мрежа с цел намаляване на броя на прекъсванията и авариите по Черноморието и осигуряване на надеждно захранване с електроенергия във връзка с характерния за този район скок в консумацията на електроенергия през летния сезон. Досега изпълнените проекти на дружеството по Черноморието включват дейности като изграждане на 284 трафопоста, полагане на 312,6 км кабели средно напрежение и поставяне на 51,8 км проводници средно напрежение, инспекция на 21 464 трафопоста. Три мобилни подстанции са в експлоатация на Черноморието – от 2006г. в Приселци и от 2008г. в Созопол и Кошарица. Инвестиционната и ремонтна програма (ИРП) на EVN Bulgaria област Бургас за 2009 г. е част от цялостната ИРП на дружеството за Югоизточна България за 2009 г. Повече от половината планирани средства в ИРП 2009, 69% от тях, са за инвестиции и ремонти в съществуващата електроразпределителна мрежа на дружеството.Сред приоритетите на ИРП 2009 са намаляване на броя на авариите, подобряване на качеството на предоставяните услуги за клиентите и подобряване на инфраструктурата. При изготвянето на програмата под внимание бяха взети няколко фактора – подадените сигнали в Центъра за работа с клиенти, които показват къде са местата с потенциал за подобрение, опита на диспечерите за мрежата средно напрежение; отличителните изисквания на силно развиващите се региони, балансовото мерене в трафопостовете; засилена работа с общините.