В момента по-малко от 3% от това, което хората по света виждат във Facebook, са публикации с връзки към новинарски статии
Meta ще прекрати поддръжката на функцията „Instant Articles“ в приложението на Facebook през следващата година, предаде ANSA. Информацията е, че това ще се случи през април месец 2023 г.
Според източници на „Axios“ намерението на компанията е да се съсредоточи по-малко върху публикуването и четенето на новини в социалните мрежи и повече върху видеосъдържание, особено кратко.
Стартиралата през 2015 г. функция „Instant Articles“ позволява на потребителите бърз достъп до валидирани уебсайтове, които публикуват линкове (връзки) към новини в платформата, без да се отваря нов браузър от смартфона или таблета. Според тогавашната концепция, това би увеличило времето на престой на потребителите във Facebook.
Въпреки това според „Axios“ функцията не е постигнала желаните резултати, което е накарало Meta да преоцени всички ресурси, работещи по издателски проекти.
По-рано тази година компанията прехвърли част от служителите, работещи по секцията „News“ и „Newsletter“ на Facebook, в други отдели, преди да обяви закриването през 2023 г.
„В момента по-малко от 3% от това, което хората по света виждат във Facebook, са публикации с връзки към новинарски статии“, потвърди говорителят на Meta Ерин Милър.
„И както казахме по-рано тази година, като компания няма смисъл да инвестираме прекалено много в области, които не съответстват на предпочитанията на абонатите“, се доплъва в становището.
Meta се опитва да направи функцията Feed на Facebook по-скоро като TikTok, като основният фийд е фокусиран върху препоръки за съдържание, което потребителите могат да харесат, получен от работата на алгоритмите.
Ръководеният от Марк Зукърбърг гигант, който през последните дни представи първата метавселена за гледане, не е единствената компания, която е направила промени в тази насока.
От миналата година Google вече не изисква от издателите да създават съдържание, поддържано от формата „Amp“, конкурент на „Instant Articles“ и оптимизиран за мобилно уеб сърфиране. Това беше предварително условие за включване на статии в Google News.