8 C
Бургас
понеделник, 19 април, 2021

Иди, че разбери: Гимнастиките с етикетите на електроуредите били заради „кръговата икономика“

Това, че си купувате електроуред, обозначен с А+, а след въвеждането на новите постановки ще бъде с консумация В, не означава, че той ще консумира повече електроенергия. Прави се една съвременна класификация на уредите в съответствие с идеята за кръговата икономика и пестенето на електроенергия. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на БТВ. 

Припомняме, че с цел да се подпомогне редуцирането на сметките електроенергия на потребителите в Европейския съюз (ЕС) и намаляването на въглеродния отпечатък, от 1 март 2021 г. във всички магазини и интернет сайтове за търговия на дребно ще бъде приложима изцяло нова версия на широко признатия енергиен етикет на ЕС

Електроуредите, които ще бъдат засегнати от промяната са съдомиялни машини, перални и сушилни, хладилници и телевизори. Предвидено е през месец септември към тях да бъдат прибавени и осветителните уреди.

„Постепенно тези етикети ще важат за абсолютно всички стоки, които консумират електроенергия.”, поясни експертът, като допълни, че нововъведението ще предоставя по-ясна информация – въвежда се стриктна класацификация, съгласно азбучния ред, в който върви консумацията.

Глобите за търговци, които се опитат да заобиколят новото изискване, пък

са в размер на 1 500 лв.  

По думи на Маргаритов потребителите няма как да разберат дали закупеният електроуред отговаря на посочения клас и дали не сме измамени в домашни условия, тъй като са необхоми тестове в специализирани лаборатории. Затова при съмнения можем да се обръщаме към КЗП, които да започнат проверка по случая. Шефът на Комисята за защита на потребителите загатна, че 

предстоят инспекции и на качеството на алкохола в заведенията,

които също се осъщестяват по строга процеура с редица измервания и изпитвания.

По отношение на онлайн търговията по време на пандемия, Маргаритов обобщи, че има 20% ръст на оплакванията от страна на потребителите. Най-чести причини за недоволството им пък са липсата на информация за продукта, забавената доставка или отказ от възстановяване на предварително предплатена сума./monitor.bg

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Leave a Reply

ПОСЛЕДВАЙТЕ НИ

7,874Феноветекато
1,756последователиследвам
11,740абонатиабонирам
spot_img
spot_img
spot_img

ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

%d bloggers like this: