17.6 C
Бургас
вторник, април 16, 2024

Кои са най-калпавите двигатели при колите на старо?

Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението „чупещ се и ненадежден двигател“ е доста условно.

Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.

На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.

В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.

1.4 TSi/TFSi, семейство EA111 – Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

Този мотор от 2007 година се смяташе за съвременен и напредничав, като спечели награди като „Двигател на годината“ и „Иновациия на годината“. За съжаление, блестящите инженерни решения не бяха подкрепени от висока надеждност, поне в ранния му период. Много от моторите се повредиха още преди да изтече гаранцията.

Турбодвигателят се използва от много модели на концерна, включително от Skoda и Seat. Големият му проблем е ангренажната верига, която се разтяга още на 60 000 км. Обтегачът също често е дефектен и понякога се стига до прехвърляне на 1-2 зъба, след което клапаните се срещат с буталата.

Към това трябва да бъдат добавени чувствителност към качеството на горивото, склонноста към коксуване, висок разход на масло плюс възвратен клапан, който излиза от строя. Същото се отнася и за междинния охладител на турбината. Общо взето, бедата може да дойде от няколко източника.

Двигателите 1.4 ЕА111 се произвеждат до 2012 година, когато VW ги заменя със сериозно модернизиран агрегат от семейството EA211 с ангренажен ремък. Към него претенциите са мното по-малко, въпреки че не всички проблеми са отстранени. Буквите TSi обаче и до ден-днешен стряскат много собственици.

1.8 TSi, 2.0 TSi, семейство EA888 – Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

По-големите „братя“ на мотора 1.4 са сходни като конструкция, така че логично повтарят и повечето от техните проблеми. В случая става дума за второто и третото поколение на двигателя. Особено кошмарно е второто поколение, при което се стига до подмяна на буталата още в гаранционния срок. Причината е, че са прекалено тънки. Разходът на масло понякога достига до литър на 500 километра пробег.

При третото поколение разходът на масло е намален, но не чак толкова – литър на 3000 км. Остават сериозни въпроси към налягането на маслото (или по-скоро за разликата в налягането вежду горивната камера и картера). Износват се шийките на разпределителния вал, а също така увреждат се и соленоидните клапани. Добавете течовете на водната помпа и термостата, както и обратния клапан на сепаратора на маслото за вентилационната система на картера.

Тези два двигателя не се препоръчват за закупуване при автомобил на старо, тъй като има рискувате след няколко месеца ще се наложи основен ремонт. Ако обаче са здрави, те работят отлично и всички са доволни

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук