Изграждането на градска железница от ЖП гарата до бургаското летище ще отнеме 3 или 4 години. По цялото трасе ще има няколко спирки, а в точките, които са в близост до жилищни сгради, ще бъдат изградени шумоизолиращи стени. Релсовият път трябва да бъде от най-ново поколение, което да осигури изключително тихо движение на влаковете. Това стана ясно днес по време на представянето на готовия технически проект пред общинската администрация от представители на Националната компания Железопътна инфраструктура (НКЖИ). До края на тази година трябва да приключи изготвянето на проекта за изграждането на градска железница, посочи генералният директор на НКЖИ инж. Мария Генова, която пристигна за срещата заедно с проектантите.
Според нея железопътната връзка може да бъде реализирана за срок от 3 – 4 години, а плановете се реалното ѝ изпълнение да започне най-късно пред 2025 година. Линията ще бъде около 11 километра, като времето за пътуване между двете ѝ крайни точки трябва да бъде 14 минути. Освен релсов път от ново поколение, който гарантира безшумно движение на железниците, в рамките на проекта са заложени няколко пешеходни надлеза и нови спирки на ключови места в града.
“Вече започнахме да изпълняваме отделни детайли по това трасе като подземните изкопи по улица “Одрин“. Надяваме се възможно най-скоро да достигнем до последната фаза с финансирането от Европейския съюз. Виждаме, че правилно е заложено развитие на проекта и след неговото реализиране с изграждането на допълнителна железопътна връзка със Слънчев бряг“, каза кметът на община Бургас Димитър Николов.
По думите му, от следващата седмица започва строителството на автомобилния подлез по ул. “Одрин“. На този етап от проекта има четири сключени договора. Прогнозната му стойност е около 123 млн. лева – съфинансиране по ОП “Транспортна свързаност“ 2021-2027 година.