11.5 C
Бургас
събота, април 20, 2024

Нова професия на Летище – Бургас: Агент „Безопасно преживяване“

2020 година ще остане в историята като годината, в която COVID-19 внесе още страх от неизвестността, а несигурността доведе до затруднения в планирането на пътуванията. Постоянно променящите се ограничения за пътуване между страните-членки на Европейския съюз и риска да отпадне резервацията ни, създаде усещането, че почивката ни най-вероятно няма да бъде това, което сме си представяли.

АГЕНТИ ЗА БЕЗОПАСНО ЛЕТИЩНО ПРЕЖИВЯВАНЕ

Явор Каменов и Добромир Колев носят уникални сигнални жилетки “Safe Airport Journey Agent”, за да бъдат забелязани от пътниците, търсещи съдействие и информация, и същевременно напомняйки за спазване на трите Д-та: Дистанция, Дезинфекция и Дисциплина.

Мартин Димитров, Началник отдел Терминален мениджмънт на Летище Варна: “Пътуването през летище е сред най-стресиращите преживявания, още повече когато е за първи път през даден терминал. Във времената на COVID-19,  пътниците допълнително се чувстват уязвими за здравето си и са притеснени от споделянето на общи затворени пространства. За Фрапорт България е важно пътниците и работещите в терминала да усещат среда на безопасност и сигурност. Надграждаме противоепидемичните мерки с нестандартната мярка, взаимствена от успешния експеримент на летище Франкфурт за повишаване на удовлетворението на пътника, а именно да има служители с проактивно поведение, които в определени точки на контакт да съдействат на пътниците да спазват изискванията, и да улеснят бързото преминаване през терминала. Например, в салон “Получаване на багаж” на Летище Варна, често има успоредното протичане на два и повече полета в рамките на 30-40 минути, при което се събират много пътници на едно място и могат да изпитат затруднение да забележат и спазват маркерите за дистанция и предписанията на табелите до багажните ленти. Със съдействието на Агентите за безопасно летищно преживяване, този стрес и конфликтни ситуации могат да бъдат редуцирани.

Даниела Павлова, Заместник директор на Летище Варна, добавя: “Когато пътникът пристигне на летището, за него това е момент на празник и изпитва вълнение от предстоящия полет, но в същото време се чувства леко стресиран от неизвестното. В условия на COVID-19, пътникът търси информация, която е лесно достъпна в директен диалог със служител на летището.  Пътникът предпочита личния контакт и винаги иска да пита някого за нещо. Специалната жилетка допълнително респектира и е достатъчен мотив да се спазват правилата, без особени ситуации на конфликт и възражения.

НОВО НАЧАЛО В КРАЯ НА 2020

Възстановяването на доверието на пътника ще отнеме толкова време, колкото е необходимо. 2020 е годината за ново начало на смели решения в авиацията. На първо място Фрапорт Туин Стар поставя здравето на служителите и това на пътниците и другите гости на своите летища. Нужно е всички, които участват в създаването на преживяването на пътника от пристигането на летището на Заминаване, до излизането от летището на Пристигане, да уеднаквят противоепидимичните си мерки, превръщайки ги в нов стандарт за обслужване.

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук