Агенцията по храните започна засилени проверки на заведенията по морето. И това лято на фокус ще бъдат хотелите в големите ни курорти, които предлагат услугата ол инклузив. Най-честите оплаквания са именно от качеството на храната и алкохола, които се предлагат на туристите при този вид почивки.
Рано сутринта проверяващите влязоха в ресторанта на хотел в Слънчев бряг, който предлага услугата ол инклузив. И това лято се проверява каква храна се предлага на туристите по морето.
„Ще акцентира ме особено много върху сроковете на съхранение на храните , с цел недопускане на отклонение от хладилната верига, условията на съхранение на храните, контрол на доставчиците . Всяка храна трябва да е придружена с документ за произход”, обясни д-р Даниела Кепекова- нач. отдел „Контрол на храните” в БАБХ
Много често туристите се оплакват, че при ол инклузив не се предлага прясно приготвена храна.
При нас това не се случва. Ние имаме много голям персонал . Храната, която остава от закуска се дава на персонала. Храната ,която е сготвено за това хранене не се изхвърля не се дава повторно на блок масата”, заяви Ростислава Димитрова- управител на хотела.
В този хотел почиват предимно английски туристи. От управата на хотела казват, че освен от Агенцията по храните се проверяват редовно и от туроператорите, които правят свои проучвания.
Проверките на заведенията по морето ще продължат до 15 септември. При сериозни нарушения се съставят актове. Глобите са от 2 000 до 4 000 лв. При повторно нарушение санкцията се увеличава двойно.