Изненадващо, съюзът на художниците се разграничи от конкурса за туристическо лого на Бургас, с пост в социалната мрежа Facebook. „Тъй като много колеги се обадиха с въпроси, отговаряме пред аудиторията – СБХ НЕ Е съорганизатор на конкурса за лого на град Бургас“, написаха от съюза.
В същото време справка показва, че въпросният конкурс, който предизвика вълна от критични коментари в социалните мрежи, заради избраният победител, е описан като инициатива на общината съвместно с Национална художествена академия, Съюз на българските художници и Международно триенале на сценичния плакат.
Целта на конкурса бе да бъде създадено функционално и ефектно представяне на Бургас като център на туристическия регион. Задължително условие беше акцент да бъде името на града.
Изглежда победителят е спазил всички правила, но резултатът не се харесва мнозина, а зевзеци побързаха да изработят и закачливи варианти на новото лого на Бургас.