Министерството на туризма ще извърши проверка на къща за гости в Свети Влас, след като „Дейли мейл“ и вестник „Сън“ публикуваха скандален репортаж за измамени английски студенти. Те резервирали почивка във вила Вероника в курортното градче чрез Booking.com и пратили 700 паунда. Когато пристигнали на място открили изоставена къща за гости с мръсен басейн и затворени прозорци.
22-годишната студентка Рейчъл разказва пред Сън: „Бяхме много развълнувани да пътуваме и направихме резервацията си още през март. Но пристигнахме във Вила Вероника в България, за да открием, че е изоставена. Беше ужасно!
Студентите откриват затворена с кабел врата, счупена пералня на двора и зеленясал басейн. От Министерството на туризма признават, че трудно може да се осъществи контрол в резервациите в интернет- платформите за резервации на почивки.
„Ние всъщност още от миналата година сме инициирали доста сериозен диалог и с Booking.com и с Expedia и сме обърнали специално внимание да подпишем споразумение, с което те да ни изпращат тези места, които се рекламират при тях и ние да получават от нас обратна връзка дали хотелите и къщите за гости са регистрирани в националния туристически регистър „ заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.
Вилата се намира в местността Инцараки в Свети Влас, където има десетки къщи. Повечето улици на хълма са без имена, а улиците са тесни и прашни. На самата къща няма табела с името „Вила Вероника“, както е посочено в рекламата в Booking.com
В съседство с вилата срещаме Теди и Мери от Ирландия, които имат къща в съседство. Те ни разказват, че вилата е собственост на англичанин, който през лятото приема студенти от родината си. Чу ли са за скандала от началото на юни, когато студентите са пристигнали в къщата.
„Студентите бяха много диви и необуздани. Създаваха много проблеми на собственика на къщата“, разказва Мери Холд. Мъжът и обаче казва, че не е сигурен дали става въпрос за точно за тази вила и че районът е тих и спокоен. .
Студентите в крайна сметка са платили още 1100 паунда и са резервирали хотел. От Booking са възстановили цялата сума за почивката им, а в сайта вече се посочва, че не предлагат къщата.
Тодор Камарашев от туристическа агенция ТЕДИ-КАМ, казва, че оплакванията от чужди туристи са почти ежедневие. По думите му трябва да се въведат правила за резервациите, които се правят в интернет платформите.
„Оказва се, че не е това, което са резервирали туристите, често не отговаря на това, което заварват тук. Най-вече изхранването просто го няма, а са записали ол инклузив. Настаняват се и им дават едно легло , на което я се сменят чаршафите един два пъти в седмица, я не … Това води само до отлив от нашата дестинация, особено в един труден сезон като този“.
В проверката на Министерството на туризма ще се включат КЗП и НАП, за да се установи дали въобще къщата има категоризация или предлага почивки нелегално