Семейни хотели се рекламират като тризвездни, а в уж четиризведни липсват фризьорски салони, каквито са задължителните изисквания за висококатегорийните хотели. В друг хотел пък в стаите е липсвал ценоразписът за предлаганите допълнителни услуги. Това са установили от Комисията за защита на потребителите при започналата преди ден акция по Южното Черноморие. Екипи от вътрешността на страната, организирани от главния директор, проверяват заведения за хранене и развлечения с удължено работно време и такива с нощен режим на работа, както и хотели три и четири звезди за съответствие на предлаганите услуги с притежаваната категория. Лично председателят на КЗП Дамян Лазаров участва и наблюдава работата на екипите. В някои от проверените заведения за хранене и развлечение инспекторите констатираха, че лист- и карт- менютата се предлагат само на английски език или че удостоверението за категоризация не е поставено на видно място. Светлинните табели на бистро са го рекламирали като бирария, с което са въвеждали в заблуда потребителите за вида на обекта и така са формирали погрешно очакване у потенциалните му клиенти. Наред с проверките за наличие на удостоверение за категоризация и поставянето му на видно място, спазването на изискванията за съдържанието на лист- и карт- менютата и тези към персонала и помещенията, както и представят ли се сметките след всяка поръчка и издават ли се касови бележки на клиентите, от заведенията с нощен режим на работа са взети проби за анализ на предлагания алкохол. Проверките на мобилните екипи на КЗП продължават по цялото Черноморие.