„Това, че някой турист прекалява с алкохола и наркотиците е свързано с неговото възпитание и контрол. Това, че се правят негативни филми срещу „Слънчев бряг” доказва, че курортът е една бързо развиваща се туристическа дестинация с модерна база. Явно някой се страхува. По всичко личи, че конкурентни дестинации спонсорират подобни филми”. Това заяви кметът на Несебър Николай Димитров по повод, излъчения в понеделник вечер документален филм „Пиячка, обиколки по баровете и България” на 26-годишната разследваща журналистка Стейси Дули.
„Ако някъде има евтин алкохол и ти отидеш за пръв път, това не значи, че трябва да се оливаш. Ако някой търси това развлечение, то той ще пие където и да отиде. Слънчев бряг предлага много възможности и за семейна почивка, за близки културни обекти, сафарита”, коментира пред zonaburgas.bg несебърският кмет.
В интервюто с Николай Димитров Стейси Дули казва, че се е нагледала на прекомерно пиене, а в Слънчев бряг е лесно да си купиш наркотици. Кметът на Несебър коментира , че у нас има компетентни органи, които следят за реда, пресичат опити за разпространение на наркотици. „Извън моите правомощия е да ръководя действия в тази посока”, заяви Димитров. Според него през цялото време журналистиката се е опитвала да го провокира да говори за алкохолния туризим и даже се е подразнила, че той се е опитвал да изтъкне предимствата на Несебър като световен град в списъка на ЮНЕСКО.
По същото време, през юли, когато Би Би Си снима фирма в Слънчев бряг, британският консул в София Джон О’Шонъси заяви пред медиите, че туроператорите в Англия не рекламират Слънчев бряг като дестинация за „алкохолен туризъм” и този термин не е измислен от тях. Шонъси беше категоричен, че в неговата страна няма негативна кампания срещу най-големия курорт у нас.
Факт е обаче, че съдържанието на филма е насочено само към тълпите пияни младежи в Слънчев бряг, евтиния алкохол и безпаметните вечери.
http://www.youtube.com/watch?v=acbzsSmkMUI&feature=player_embedded