Дизайнерката Нури Димитрова предизвика истински фурор сред
софийския елит с най-новия си моден проект „Нурология”. Този тип събитие сеслучва за пръв път пред нашата публика и премина при изключителен медиен интерес.
В Националната художествена галерия, сред шедьоврите на художественото изкуство, Нури представи жива модна инсталация в звук, цвят и образ. Бяха показани 45 модела, с които дебютира и новата марка на дизайнерката с името NUR.
Изложбата беше открита от журналистът Георги Тошев, който беше категоричен, че този моден проект представя един истински творец с усет към провокацията в изкуството.
Темата на колекцията -„Нурология” е едно пътуване назад във времето, споделя кураторът на арт инсталацията Елена Филипчева.
Моделите са изцяло изработени от естествени материи в продължение на една година. Характерни за колекцията са женствените и по- чувствени линии. Нури набляга на детайлите , които са „извън времето”. Уникалните шапки , които придаваха завършен вид на роклите, са на Ива Шатц .
Артистичният елит оцени както дрехите, така и оригиналния начин на представянето им.
Паралелно с инсталацията гостите имаха възможност да
разгледат и друг проект на Нури Димитрова- перфектно изработените миниатюри на булчински рокли на кралски особи от цял свят.
Новият бранд „Нур” вече има и своя бутик в София, а дизайнерката Нури Димитрова вече търси нови предизвикателства в изкуството.