13.2 C
Бургас
вторник, април 30, 2024

„Пристанище Бургас“ планира 10% ръст на товарооборота през 2017 година

За 2016 г. в „Пристанище Бургас“ са обработени 450 хил. тона товари, толкова са били обработените товари и през предходната година. „Обновената зоназа качествено складиране и съхранение на товари в района на 12-13 корабни места създадоха през втората половина на 2016 г. реални условия за 20% нарастване на обемите на обработка спрямо първата половина на годината“, казва изпълнителният директор на порта Диян Димов.

През последните години държавното пристанище променя номенклатурата на товарите. Тенденцията е за увеличаване на насипните товари (сол, кокс, чугун, зърнени храни, насипни торове, концентрати, минерали) и намаляване на генералните товари (черни и цветни метали, бетонит и др). Докато съотношението между генералните и насипните товари през 2014 г. е било 49% към 51%, през 2016 г. в пристанището са постъпили 29% генерални и 71% насипни товари. Това изменение на структурата до голяма степен е повлияно от новите логистични схеми, прилагани от товародателите на пристанището. Например „Неохим“ и КЦМ увеличават чувствително вноса на суровини и респективно производството на готова продукция, но осъществяват износ и по сухопътни маршрути.

„Резултатите на нашите товародатели са нарастващи и като обеми и като реализирани финансови резултати, което е радващо за българската икономика.“Диян Димов, изпълнителен директор на „Пристанище Бургас“

В бизнес плана си за 2017 г. ръководството на държавното пристанище е заложило 10% ръст на товарооборота на база на получените заявки в началото на годината. „Резултатите на нашите товародатели са нарастващи и като обеми, и като реализирани финансови резултати, което е радващо за българската икономика. БВП на страната се усеща най-добре в „Пристанище Бургас“, казва Димов. Вследствие на направените инвестиции през последните години държавното дружество разполага с изключително добри складови условия за постигане на качествена обработка на товарите, инфраструктурата му е на нивото на изискванията на клиентите.

Инвестиции в инфраструктура
Направените инвестиции на територията на пристанището са насочени за подобряване на инфраструктурата както в зоната за обществен достъп така и в територията, предназначена за товаро-разтоварна и складова дейност. Средствата са от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ и собствени средства на пристанището. Само за една година коренно е променена визията на зоната за свободен достъп – нова транспортна схема, пешеходни и велоалеи, ново осветление, места за отдих, паркинги за автобуси и автомобили, озеленяване.
Завършена е рехабилитацията на най-стария закрит пристанищен склад „Магазия 1“. Така пристанище Бургас вече разполага с втори терминал за обслужване на големи пасажерски кораби и за каботажните превози.

До средата на годината ще стартира процедурата за отдаване под наем на шестте търговски обекта, които се намират в „Магазия 1“, а оттам ще тръгват туристическите корабчета. „След направените инвестиции Морска гара и зоната за достъп в пристанище Бургас са сред тези с най-добра инфраструктура за обслужване на вътрешни и международни круизни плавания в Черноморския регион“, категоричен е изпълнителният директор на „Пристанище Бургас“. Инвестиционните разходи, направени със собствени средства на дружеството през 2016 г., възлизат на 550 хил. лева. Средствата са насочени предимно към строително-монтажни дейности и услуги, свързани с поддържане, ремонт и рехабилитация на пристанищната инфраструктура. Извършена е рехабилитация и частична подмяна на отбивната кейова кранцева защита от 1 до 12 корабни места, рехабилитирани са вътрешни и външни ел. трасета, благоустроява се районът на четвърто корабно място в зоната за обществен достъп.

По инвестиционната програма на пристанището от първо до четвърто корабни места е изградена нова площадкова ВиК мрежа в инсталационен колектор, предназначена за обслужване на зоната за обществен достъп – Трафик кула, Морска гара, Магазия, както и бъдещите обекти, които предстои да бъдат изградени на тази територия. През изминалата година пристанището обнови половината от най-важните си претоварни съоръжения.

Нови възможности за транспорт на туристите
През последните две години „Пристанище Бургас“ отчита ръст на каботажните превози с около 10%. През 2016 г. над 33 хил. туристи са ползвали вътрешен морски транспорт от пристанище Бургас до остров Света Анастасия и в акваторията на залива. С пускането в експлоатация на новите рибарски пристанища в Сарафово, в Черноморец и изграждането на рибарски кей с яхтена част в Крайморие в Бургаския залив вече има възможност за линейно каботажно обслужване. „Работим върху това в близко време хората да могат да се придвижват от Бургас до Сарафово и Поморие с корабчета“, казва Димов. Това е въпрос на частна инициатива, но може да бъде реализирано със съдействието на пристанищните и местни власти. От миналата година туристите пътуват с катамаран от Несебър до Созопол.

Круизен сезон и перспективи
На фона на негативната ситуация за круизния бизнес в регион Черно море заради атентатите в Турция и продължаващата криза в Крим резултатите от изминалия сезон са добри, отчитат от ръководството на пристанището. Бургас остана на картата за посещения от двете най-големи европейски круизни компании – Costa Cruises и MSC Cruises. „Пристанище Бургас“ се нарежда на челно място в страната по посещаемост от туристи пасажери, като през изминалия круизен сезон са обслужени 39 хил. пасажери, от които близо 6000 чужденци.

За трите години от построяването на Морска гара Бургас в нея са обслужени общо 127 хил. пътници, което е доказателство за целесъобразността на направената инвестиция, казват от ръководството на пристанището. През 2020 г. е планирано провеждането на Генералната асамблея на международната организация на круизните портове – MedCruise, чийто член е държавният пристанищен оператор, в Бургас./capital.bg//

7,954Феновехаресване
2,547последователиследвам
11,481абонатиабонирам
Последни новини
spot_img
spot_img
Свързани новини

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук